Values And Value Orientation Of High School Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43875200" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43875200 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Values And Value Orientation Of High School Students
Popis výsledku v původním jazyce
In the presented paper, we analyze preferred values and value orientations of high school students. The research sample composed of 168 students of three high schools (99 women and 69 men). To measure values and value orientation of the research sample, we have applied the abridged version of the Portrait Value Questionnaire methodology. We've focused on the value and value orientation preferences as well as onto differences in value preferences considering gender of the respondents. We've found out that the students mostly prefer hedonism, self-direction, benevolence, stimulation and safety, whereas for women the most important value is benevolence, for men safety and power are of biggest importance. Significant difference in favor of women was demonstrated only in value orientation of self-transcendence.
Název v anglickém jazyce
Values And Value Orientation Of High School Students
Popis výsledku anglicky
In the presented paper, we analyze preferred values and value orientations of high school students. The research sample composed of 168 students of three high schools (99 women and 69 men). To measure values and value orientation of the research sample, we have applied the abridged version of the Portrait Value Questionnaire methodology. We've focused on the value and value orientation preferences as well as onto differences in value preferences considering gender of the respondents. We've found out that the students mostly prefer hedonism, self-direction, benevolence, stimulation and safety, whereas for women the most important value is benevolence, for men safety and power are of biggest importance. Significant difference in favor of women was demonstrated only in value orientation of self-transcendence.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Turkish Online Journal of Educational Technology.
ISSN
2146-7242
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
2016
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1297-1300
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—