Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Values And Value Orientation Of High School Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43875200" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43875200 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Values And Value Orientation Of High School Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the presented paper, we analyze preferred values and value orientations of high school students. The research sample composed of 168 students of three high schools (99 women and 69 men). To measure values and value orientation of the research sample, we have applied the abridged version of the Portrait Value Questionnaire methodology. We've focused on the value and value orientation preferences as well as onto differences in value preferences considering gender of the respondents. We've found out that the students mostly prefer hedonism, self-direction, benevolence, stimulation and safety, whereas for women the most important value is benevolence, for men safety and power are of biggest importance. Significant difference in favor of women was demonstrated only in value orientation of self-transcendence.

  • Název v anglickém jazyce

    Values And Value Orientation Of High School Students

  • Popis výsledku anglicky

    In the presented paper, we analyze preferred values and value orientations of high school students. The research sample composed of 168 students of three high schools (99 women and 69 men). To measure values and value orientation of the research sample, we have applied the abridged version of the Portrait Value Questionnaire methodology. We've focused on the value and value orientation preferences as well as onto differences in value preferences considering gender of the respondents. We've found out that the students mostly prefer hedonism, self-direction, benevolence, stimulation and safety, whereas for women the most important value is benevolence, for men safety and power are of biggest importance. Significant difference in favor of women was demonstrated only in value orientation of self-transcendence.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Turkish Online Journal of Educational Technology.

  • ISSN

    2146-7242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2016

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1297-1300

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus