Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Image Analysis as a Tool of Competitiveness of Universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43875342" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43875342 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.1186" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.1186</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/inted.2016.1186" target="_blank" >10.21125/inted.2016.1186</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Image Analysis as a Tool of Competitiveness of Universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Czech higher education currently enters into a period of preparation for the autonomous management of universities. This situation brings not only changes in the accreditation process of study programs but especially higher pressure on marketing management of universities. The purpose of this paper is to present a model of implementing the tools of marketing research in the management of selected universities and based on this model, the importance of analyzing the image of the school in developing communication strategies for addressing potential applicants will be presented too. Interpretation of results also talks about the importance of innovating curricula in accordance with the requirements of both applicants and practice. It is based on the results of long-term monitoring of this issue, secondary analyzes, including international comparison, of qualitative and quantitative surveys (conducted on a sample of 496 respondents at the end of 2014 and the beginning of 2015) carried out with the applicants of selected universities.

  • Název v anglickém jazyce

    Image Analysis as a Tool of Competitiveness of Universities

  • Popis výsledku anglicky

    Czech higher education currently enters into a period of preparation for the autonomous management of universities. This situation brings not only changes in the accreditation process of study programs but especially higher pressure on marketing management of universities. The purpose of this paper is to present a model of implementing the tools of marketing research in the management of selected universities and based on this model, the importance of analyzing the image of the school in developing communication strategies for addressing potential applicants will be presented too. Interpretation of results also talks about the importance of innovating curricula in accordance with the requirements of both applicants and practice. It is based on the results of long-term monitoring of this issue, secondary analyzes, including international comparison, of qualitative and quantitative surveys (conducted on a sample of 496 respondents at the end of 2014 and the beginning of 2015) carried out with the applicants of selected universities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 10th International Technology, Education and Development Conference

  • ISBN

    978-84-608-5617-7

  • ISSN

    2340-1079

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    795-802

  • Název nakladatele

    IATED - International Association for Technology, Education and Development

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Valencie

  • Datum konání akce

    7. 3. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000402738400115