Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

User role in design thinking process

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F18%3A63521878" target="_blank" >RIV/70883521:28130/18:63521878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    User role in design thinking process

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article deals with creative innovations and the process of their creation. Introducing new products, ideas and solutions to the market is a process that puts high demands on creativity and invention. This process is professionally called the &quot;design thinking process&quot; and it is a subject of this scientific article. The author&apos;s objective was to identify the design thinking process at the selected research groups, to understand the user role in this process and to compare the process course in relation to user. Due to variety of design thinking processes, a qualitative questioning was carried out in the form of an exploratory research (using the creative questionnaire). The aim was to verify whether the research method is appropriate and whether the obtained results would allow transparent processing. The article characterizes the theoretical basis of design thinking process, methodology and research procedure. The exploratory research processing results led into suggestion of topics that the researcher will use while working on the planned qualitative research in the following year.

  • Název v anglickém jazyce

    User role in design thinking process

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with creative innovations and the process of their creation. Introducing new products, ideas and solutions to the market is a process that puts high demands on creativity and invention. This process is professionally called the &quot;design thinking process&quot; and it is a subject of this scientific article. The author&apos;s objective was to identify the design thinking process at the selected research groups, to understand the user role in this process and to compare the process course in relation to user. Due to variety of design thinking processes, a qualitative questioning was carried out in the form of an exploratory research (using the creative questionnaire). The aim was to verify whether the research method is appropriate and whether the obtained results would allow transparent processing. The article characterizes the theoretical basis of design thinking process, methodology and research procedure. The exploratory research processing results led into suggestion of topics that the researcher will use while working on the planned qualitative research in the following year.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 32nd International Business Information Management Association Conference (IBIMA), Vision 2020: Sustainable Economic Development and Application of Innovation Management from Regional expansion to Global Growth

  • ISBN

    978-0-9998551-1-9

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    7138-7147

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Milan

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    15. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku