Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ADVERTISING ON FOOD CHOICE: A STUDY OF BANK WORKERS IN GHANA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F19%3A63523923" target="_blank" >RIV/70883521:28130/19:63523923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ADVERTISING ON FOOD CHOICE: A STUDY OF BANK WORKERS IN GHANA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study examined the influence advertising has on food choice of bank workers in Ghana. Whereas, there is a lot of empirical study on the influence of advertising on food choice in other countries, little is known about the phenomenon in Ghana, especially the influence of advertising on workers’ food choice. The Uses and Gratification theory served as the lens for the study. Adopting the descriptive research design, we surveyed 200 respondents (bank workers) from 20 banks in the Central Region of Ghana, using convenience sampling procedure. Categories of food include fast foods, snacks, and food served in restaurants. The findings revealed that Television had the greatest influence on the food choice of respondents, followed by Radio. Taste was the highest influencing factor regarding bank workers’ food choice. It was recommended that food advertisers must pay more attention to taste as a strong selling point when advertising their products.

  • Název v anglickém jazyce

    ADVERTISING ON FOOD CHOICE: A STUDY OF BANK WORKERS IN GHANA

  • Popis výsledku anglicky

    The study examined the influence advertising has on food choice of bank workers in Ghana. Whereas, there is a lot of empirical study on the influence of advertising on food choice in other countries, little is known about the phenomenon in Ghana, especially the influence of advertising on workers’ food choice. The Uses and Gratification theory served as the lens for the study. Adopting the descriptive research design, we surveyed 200 respondents (bank workers) from 20 banks in the Central Region of Ghana, using convenience sampling procedure. Categories of food include fast foods, snacks, and food served in restaurants. The findings revealed that Television had the greatest influence on the food choice of respondents, followed by Radio. Taste was the highest influencing factor regarding bank workers’ food choice. It was recommended that food advertisers must pay more attention to taste as a strong selling point when advertising their products.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50901 - Other social sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DOKBAT 2019 - 15th International Bata Conference for Ph.D. Students and Young Researchers

  • ISBN

    978-80-7454-893-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    12-21

  • Název nakladatele

    Fakulta managementu a ekonomiky, UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    6. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku