Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrhy strojů v padesátých letech a spolupráce s podnikem Tatra Kopřivnice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F20%3A63526964" target="_blank" >RIV/70883521:28130/20:63526964 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.galeriezlin.cz/cs/aktuality/vyslo-prvni-cislo-casopisu-prostor-zlin-v-roce-2020.html" target="_blank" >https://www.galeriezlin.cz/cs/aktuality/vyslo-prvni-cislo-casopisu-prostor-zlin-v-roce-2020.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Návrhy strojů v padesátých letech a spolupráce s podnikem Tatra Kopřivnice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se věnuje spolupráci automobilky Tatra v Kopřivnici se zlínskými designéry, která byla navázána v roce 1953. Tehdy získal Zdeněk Kovář příležitost podílet se na návrhu nově řešeného nákladního automobilu Tatra 137 a nedlouho na to také osobního automobilu Tatra 603. Příspěvek reflektuje celý složitý proces příprav a realizace. Po Kovářovi s kopřivnickou automobilkou spolupracoval od roku 1956 také Miroslav Klíma, který v letech 1950–1954 vystudoval obor tvarování strojů a nástrojů. V závěru příspěvku je zmíněna také spolupráce Střední uměleckoprůmyslové školy v Uherském Hradišti na úpravách Tatry 603 pro bruselské EXPO 58.

  • Název v anglickém jazyce

    Machinery Designs in the 1950’s and the Cooperation with the Tatra Company in Kopřivnice

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the unique cooperation between the Tatra automobile factory in Kopřivnice and designers from Zlín that began in 1953. Zdeněk Kovář received an opportunity that year to participate in the new design of the Tatra 137 truck, and shortly thereafter the Tatra 603 passenger vehicle. This article reflects on the entire difficult process of the design and realisation of automobiles. In 1956, Miroslav Klíma, who had studied machinery design and tool shaping from 1950 to 1954, followed Kovář and also began working with the Kopřivice automobile factory. The article also briefly mentions the participation of the Secondary School of Applied Arts in Uherské Hradiště when it created the modifications of the Tatra 603 during the Expo 58 in Brussels.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Prostor Zlín

  • ISSN

    1212-1398

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXVII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    48-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus