Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ways to find employment and preferences in relation to a new job for university graduates of the Pilsen region in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F22%3A63549878" target="_blank" >RIV/70883521:28130/22:63549878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-12453-3_19" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-12453-3_19</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-12453-3_19" target="_blank" >10.1007/978-3-030-12453-3_19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ways to find employment and preferences in relation to a new job for university graduates of the Pilsen region in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to determine the most frequently used methods of job search among University Graduates in the Pilsen Region and to evaluate them according to the time horizon of getting a job. As the field of study may have a high impact on the results, the data will be presented with regard to the area of the graduate’s focus. These outputs will then be compared with secondary data on job search patterns in selected regions of Europe from comparable published research. The article also focuses on identifying graduate preferences with regard to future employment as well as on gender and the field of study. The article is based on the partial results of research investigating the application of graduates in the Pilsen Region in the Czech Republic. The target group of the research was University Graduates, who graduated from the Bachelor’s degree program in 2012–2016 and have been living in the Pilsen Region. The sample consists of 272 respondents studying different study fields at universities. The outputs presented in this article can support the work of HR professionals who deal with recruitment and acquisition of talents among the University Graduates in the Pilsen Region.

  • Název v anglickém jazyce

    Ways to find employment and preferences in relation to a new job for university graduates of the Pilsen region in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to determine the most frequently used methods of job search among University Graduates in the Pilsen Region and to evaluate them according to the time horizon of getting a job. As the field of study may have a high impact on the results, the data will be presented with regard to the area of the graduate’s focus. These outputs will then be compared with secondary data on job search patterns in selected regions of Europe from comparable published research. The article also focuses on identifying graduate preferences with regard to future employment as well as on gender and the field of study. The article is based on the partial results of research investigating the application of graduates in the Pilsen Region in the Czech Republic. The target group of the research was University Graduates, who graduated from the Bachelor’s degree program in 2012–2016 and have been living in the Pilsen Region. The sample consists of 272 respondents studying different study fields at universities. The outputs presented in this article can support the work of HR professionals who deal with recruitment and acquisition of talents among the University Graduates in the Pilsen Region.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Strategic Innovative Marketing and Tourism

  • ISBN

    978-3-030-12452-6

  • ISSN

    2198-7246

  • e-ISSN

    2198-7254

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    165-172

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Athenian Riviera

  • Datum konání akce

    17. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku