Převedení světa fantazie a inspirace Karla Zemana do nových realit (VR)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F22%3A63576098" target="_blank" >RIV/70883521:28130/22:63576098 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://bit.ly/TL03000367-V1_demo" target="_blank" >https://bit.ly/TL03000367-V1_demo</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Převedení světa fantazie a inspirace Karla Zemana do nových realit (VR)
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci řešení projektu vzniklo dílo, které bude součástí stálé expozice Kabinetu filmové historie Zlín. Expozice provází návštěvníka historií zlínských filmových ateliérů, a to s důrazem na proces přípravy a realizace klíčových děl, a to včetně děl Karla Zemana. V rámci expozice se prezentuje vývoj technologií, přičemž právě vytvořený výsledek projektu poslouží k interaktivnímu zapojení účastníků expozice. Díky výstupu ve VR budou moci i na malém výstavním prostoru vkročit do filmového ateliéru, v němž probíhá natáčení filmu. Řadu dobových artefaktů (vč. světel, kamery či nábytku), které expozice vystavuje, bude moci spatřit přímo v procesu – jakoby v realitě, kdy účastník si bude moci prohlédnout ve VR nejen jen, ale i rozestavěnou filmovou scénu v životním měřítku a v prostoru ateliéru, který nebude zmenšený.Účastníci si v rámci expozice nasadí VR brýle, vezmou do ruky ovladače a díky tomu budou moci artefakty ve virtuálním ateliéru ovládat, přemisťovat. A také se v ateliéru procházet, a tedy i nahlédnout do základních principů práce filmových triků, které využíval například Karel Zeman.Tento konkrétní výsledek projektu bude možné časem doplňovat, aktualizovat, bude-li třeba. Například změnou setů, čili sestavy plánů rozestavěných ve virtuálním ateliéru (ve spolupráci s univerzitou ve Zlíně). Co je důležité, nemusí být omezen jen a pouze na tuto konkrétní stálou expozici, neboť výsledek má podobu digitální dat (softwaru), jenž se může do podobné PC a VR sestavy instalovat, tzn. prezentovat i na dalších událostech – ať už v ČR či v zahraničí. Díky řešitelskému týmu (FILMFEST, s.r.o.) a jeho propojení na další filmové festivaly je možné výsledek dovézt na tu kterou filmovou událost, začlenit jej do doprovodného programu a prezentovat jej.
Název v anglickém jazyce
Bringing the world of Karel Zeman's fantasy and inspiration into new realities (VR)
Popis výsledku anglicky
As part of the project, a work was created that will be part of the permanent exhibition of the Zlín Film History Cabinet. The exhibition guides the visitor through the history of the Zlín film studios, with an emphasis on the process of preparation and production of key works, including works by Karel Zeman. The exhibition presents the development of technologies, while the result of the project, which has just been created, serves to engage the participants of the exhibition interactively. Thanks to the VR output, they can also step into the film studio where the film is being shot in a small exhibition space. Many of the period artefacts (including lights, cameras and furniture) on display in the exhibition will be seen directly in the process - as if in reality, where the participant will be able to view not only the film set in VR but also the life-sized and non-reduced film set in the studio space.Participants will put on VR goggles and take controllers in their hands. Thanks to that, they will be able to control and move the artefacts in the virtual studio. They will also be able to walk around the studio and thus get a glimpse of the basic principles of film tricks used by, for example, Karel Zeman.This specific project result can be added to and updated over time if necessary, for example, by changing the sets or the set of plans built in the virtual studio (in cooperation with the University of Zlín). Importantly, it does not have to be limited to this particular permanent exhibition, as the result takes the form of digital data (software) that can be installed in similar PC and VR sets, i.e. presented at other events - whether in the Czech Republic or abroad. Thanks to the research team (FILMFEST, s.r.o.) and its connection to other film festivals, it is possible to bring the result to a particular film event, integrate it into the accompanying programme and present it.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
—
OECD FORD obor
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL03000367" target="_blank" >TL03000367: VYUŽITÍ VIRTUÁLNÍ REALITY V UMĚNÍ: VYTVOŘENÍ ZÁŽITKU VE SVĚTĚ FANTAZIE A INSPIRACE KARLA ZEMANA</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
—
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
—