Řízení spojitých systémů s dopravním zpožděním různými metodami.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F06%3A63504802" target="_blank" >RIV/70883521:28140/06:63504802 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řízení spojitých systémů s dopravním zpožděním různými metodami.
Popis výsledku v původním jazyce
Disertační práce se zabývá řízením spojitých systémů s dopravním zpožděním na vstupu včetně systémů s integračními vlastnostmi a systémů nestabilních. Postup při návrhu řízení vychází ze vstupně-výstupního popisu řízeného systému a je založen na aproximaci dopravního zpoždění a aplikaci polynomiální metody spolu s metodou přiřazení pólů. Je použita konfigurace systému řízení se dvěma zpětnovazebními regulátory. Výsledné stabilní a ryzí regulátory jsou získány řešením polynomiálních rovnic s pravými stranami, jejichž tvar je dán zvolenou metodou přiřazení pólů. Jedna z použitých metod využívá i techniku LQ řízení. V disertační práci jsou odvozeny vzorce pro výpočet parametrů regulátorů pro uvažovné typy řízených systémů. Navržená metoda je otestována aporovnána s jinými metodami na sedmi typech regulovaných soustav.
Název v anglickém jazyce
Control of continuous systems with time delay by various methods
Popis výsledku anglicky
This doctoral thesis is aimed at control of continuous systems with time delay on input including systems with integrating character and unstable systems. The procedure of control design results from input-output description of controlled system and is based on approximation of the time delay term and application of polynomial method together with pole assignment method. The control system configuration with two feedback contrllers is considered. The resulting stable and proper controllers are obtainedvia polynomial equations with the right sides, which form is given by chosen pole assignment method. One of used method utilizes the LQ technique too. In the doctoral thesis, the formulas for computation of controller parameters are dierived for considered types of controlled systems. The proposed method is tested and compared with other methods by seven types of the controlled systems.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů