Řízení tlaku kapaliny v komoře pro testování automobilových hadic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F07%3A63505844" target="_blank" >RIV/70883521:28140/07:63505844 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a control of oil pressure in a car tube test room during material endurance testing. Car tube test room is equipment designed for mechanical and pressure testing of car tubes for cooling water circuit. In the test room there it is simu-lated an engine compartment. In the primary circuit the oil circulates by tube specimen in agreement with given pressure characteristic, liquid and ambient temperature. The aim of control was pressure control in primary pressure circuit of the equipment.The controlled process is described as the second order system. The self - tuning control ap-proach is applied for control of this nonlinear process. The used feedback controllers are based on pole placement. The test room is controlled by PC. The communication be-tween the test room and PC is established by Datalab IO/USB unit and the control is as-sured by ControlWeb 2000.
Název v anglickém jazyce
Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a control of oil pressure in a car tube test room during material endurance testing. Car tube test room is equipment designed for mechanical and pressure testing of car tubes for cooling water circuit. In the test room there it is simu-lated an engine compartment. In the primary circuit the oil circulates by tube specimen in agreement with given pressure characteristic, liquid and ambient temperature. The aim of control was pressure control in primary pressure circuit of the equipment.The controlled process is described as the second order system. The self - tuning control ap-proach is applied for control of this nonlinear process. The used feedback controllers are based on pole placement. The test room is controlled by PC. The communication be-tween the test room and PC is established by Datalab IO/USB unit and the control is as-sured by ControlWeb 2000.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F05%2F0271" target="_blank" >GA102/05/0271: Metody prediktivního řízení: algoritmy a implementace</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings 11th International Research/Expert Conference TMT 2007
ISBN
978-9958-617-34-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1451-1454
Název nakladatele
Faculty of Mechanical Engineering in Zenica
Místo vydání
Hammamed, Tunisko
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—