Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řízení tlaku kapaliny v komoře pro testování automobilových hadic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F07%3A63505844" target="_blank" >RIV/70883521:28140/07:63505844 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a control of oil pressure in a car tube test room during material endurance testing. Car tube test room is equipment designed for mechanical and pressure testing of car tubes for cooling water circuit. In the test room there it is simu-lated an engine compartment. In the primary circuit the oil circulates by tube specimen in agreement with given pressure characteristic, liquid and ambient temperature. The aim of control was pressure control in primary pressure circuit of the equipment.The controlled process is described as the second order system. The self - tuning control ap-proach is applied for control of this nonlinear process. The used feedback controllers are based on pole placement. The test room is controlled by PC. The communication be-tween the test room and PC is established by Datalab IO/USB unit and the control is as-sured by ControlWeb 2000.

  • Název v anglickém jazyce

    Control of Oil Pressure in Test Room for Car Tubes

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a control of oil pressure in a car tube test room during material endurance testing. Car tube test room is equipment designed for mechanical and pressure testing of car tubes for cooling water circuit. In the test room there it is simu-lated an engine compartment. In the primary circuit the oil circulates by tube specimen in agreement with given pressure characteristic, liquid and ambient temperature. The aim of control was pressure control in primary pressure circuit of the equipment.The controlled process is described as the second order system. The self - tuning control ap-proach is applied for control of this nonlinear process. The used feedback controllers are based on pole placement. The test room is controlled by PC. The communication be-tween the test room and PC is established by Datalab IO/USB unit and the control is as-sured by ControlWeb 2000.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F05%2F0271" target="_blank" >GA102/05/0271: Metody prediktivního řízení: algoritmy a implementace</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings 11th International Research/Expert Conference TMT 2007

  • ISBN

    978-9958-617-34-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1451-1454

  • Název nakladatele

    Faculty of Mechanical Engineering in Zenica

  • Místo vydání

    Hammamed, Tunisko

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku