Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptivní prediktivní řízení tlaku oleje v hadici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F08%3A63507096" target="_blank" >RIV/70883521:28140/08:63507096 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ADAPTIVE PREDICTIVE CONTROL OF OIL PRESSURE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with a control of oil pressure in a car tube test room during material endurance testing. Car tube test room is equipment designed for mechanical and pressure testing of car tubes for cooling water circuit. In the test room there it is simulated an engine compartment. In the primary circuit the oil circulates by tube specimen in agreement with given pressure characteristic, liquid and ambient temperature. The aim of control was pressure control in primary pressure circuit of the equipment. The controlled process is described as the second order system. The self - tuning control approach is applied for control of this nonlinear process. The used controller is based on predictive control. The test room is controlled by multifunctional I/Ocard NI PCI-6221which is placed in real-time PC target. Process visualization is established by remote desktop PC. Control and visualization are assured by LabView.

  • Název v anglickém jazyce

    ADAPTIVE PREDICTIVE CONTROL OF OIL PRESSURE

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with a control of oil pressure in a car tube test room during material endurance testing. Car tube test room is equipment designed for mechanical and pressure testing of car tubes for cooling water circuit. In the test room there it is simulated an engine compartment. In the primary circuit the oil circulates by tube specimen in agreement with given pressure characteristic, liquid and ambient temperature. The aim of control was pressure control in primary pressure circuit of the equipment. The controlled process is described as the second order system. The self - tuning control approach is applied for control of this nonlinear process. The used controller is based on predictive control. The test room is controlled by multifunctional I/Ocard NI PCI-6221which is placed in real-time PC target. Process visualization is established by remote desktop PC. Control and visualization are assured by LabView.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA102%2F05%2F0271" target="_blank" >GA102/05/0271: Metody prediktivního řízení: algoritmy a implementace</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    TMT 2008 Proceedings 12th International Research/Expert Conference &quot;Trends in the Development of Machinery and Associated Technology&quot;

  • ISBN

    978-9958-617-41-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Faculty of Mechanical Engineering in Zenica

  • Místo vydání

    Zenica

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    30. 8. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku