Evoluční algoritmy v optimalizaci vyvažování letounu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F08%3A63507781" target="_blank" >RIV/70883521:28140/08:63507781 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evolutionary algorithms in aircraft trim optimization
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, the calculation of aircraft trimming process is presented in a sufficiently understandable way using a unique combination of global optimization theory and the direct hand?on computer simulation. The methods of artificial intelligence andheuristic algorithms handling with the equations of airplane motion are presented in this paper. The main aim was to use them for trimming the flying aircraft to the steady state flight upon setting the flight conditions of various kinds. New approach ofSOMA (Self Organizing Migrating Algorithm) has been used here to find the vehicle equilibrium state. The method can be practically utilized in construction of airplanes as well as the flight simulators design.
Název v anglickém jazyce
Evolutionary algorithms in aircraft trim optimization
Popis výsledku anglicky
In this paper, the calculation of aircraft trimming process is presented in a sufficiently understandable way using a unique combination of global optimization theory and the direct hand?on computer simulation. The methods of artificial intelligence andheuristic algorithms handling with the equations of airplane motion are presented in this paper. The main aim was to use them for trimming the flying aircraft to the steady state flight upon setting the flight conditions of various kinds. New approach ofSOMA (Self Organizing Migrating Algorithm) has been used here to find the vehicle equilibrium state. The method can be practically utilized in construction of airplanes as well as the flight simulators design.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA102%2F06%2F1132" target="_blank" >GA102/06/1132: Softcomputingové metody v řízení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MENDEL 2008 14th International Coference on Soft Computing
ISBN
978-80-214-3675-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta strojního inženýrství
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 6. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—