Surface reconstrucion by means of AI
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F10%3A63508921" target="_blank" >RIV/70883521:28140/10:63508921 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Surface reconstrucion by means of AI
Popis výsledku v původním jazyce
Surface reconstruction based on chaotic systems or exactly given point clouds is very difcult area. Current algorithms such as Marching Cube or Voronoi Filtering do not use methods based on articial intelligence. In this paper, we investigate solution ofpolygonal surface construction based on AI. The main purpose is to generate complex polygonal mesh structures based on strange attractors with fractal structure. Attractors have to be created as 4D objects using quaternion algebra or using methods of AI. Polygonal mesh can have different numbers of polygons because of iterative application of this system. Our main goal is to develop new faster algorithm to generate 3D structures and apply its optimized computational complexity for surface reconstruction and GPU benchmarking.
Název v anglickém jazyce
Surface reconstrucion by means of AI
Popis výsledku anglicky
Surface reconstruction based on chaotic systems or exactly given point clouds is very difcult area. Current algorithms such as Marching Cube or Voronoi Filtering do not use methods based on articial intelligence. In this paper, we investigate solution ofpolygonal surface construction based on AI. The main purpose is to generate complex polygonal mesh structures based on strange attractors with fractal structure. Attractors have to be created as 4D objects using quaternion algebra or using methods of AI. Polygonal mesh can have different numbers of polygons because of iterative application of this system. Our main goal is to develop new faster algorithm to generate 3D structures and apply its optimized computational complexity for surface reconstruction and GPU benchmarking.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Computational & Experimental Engineering & Sciences - 2010
ISBN
—
ISSN
1933-2815
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Nevada
Místo vydání
Reno
Místo konání akce
Las Vegas, USA
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—