Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Surface reconstrucion by means of AI

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F10%3A63508921" target="_blank" >RIV/70883521:28140/10:63508921 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Surface reconstrucion by means of AI

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Surface reconstruction based on chaotic systems or exactly given point clouds is very difcult area. Current algorithms such as Marching Cube or Voronoi Filtering do not use methods based on articial intelligence. In this paper, we investigate solution ofpolygonal surface construction based on AI. The main purpose is to generate complex polygonal mesh structures based on strange attractors with fractal structure. Attractors have to be created as 4D objects using quaternion algebra or using methods of AI. Polygonal mesh can have different numbers of polygons because of iterative application of this system. Our main goal is to develop new faster algorithm to generate 3D structures and apply its optimized computational complexity for surface reconstruction and GPU benchmarking.

  • Název v anglickém jazyce

    Surface reconstrucion by means of AI

  • Popis výsledku anglicky

    Surface reconstruction based on chaotic systems or exactly given point clouds is very difcult area. Current algorithms such as Marching Cube or Voronoi Filtering do not use methods based on articial intelligence. In this paper, we investigate solution ofpolygonal surface construction based on AI. The main purpose is to generate complex polygonal mesh structures based on strange attractors with fractal structure. Attractors have to be created as 4D objects using quaternion algebra or using methods of AI. Polygonal mesh can have different numbers of polygons because of iterative application of this system. Our main goal is to develop new faster algorithm to generate 3D structures and apply its optimized computational complexity for surface reconstruction and GPU benchmarking.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Computational & Experimental Engineering & Sciences - 2010

  • ISBN

  • ISSN

    1933-2815

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    University of Nevada

  • Místo vydání

    Reno

  • Místo konání akce

    Las Vegas, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku