Využití alternativních výpočetních prostředků ke zkvalitnění studijní průpravy studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F11%3A43865862" target="_blank" >RIV/70883521:28140/11:43865862 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití alternativních výpočetních prostředků ke zkvalitnění studijní průpravy studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje přínosy vyššího doporučování alternativních výpočetních programů vysokoškolským studentům. Zdůrazňuji ale, že tento metodický postup kategorizuji jako doplněk k již existujícím metodám VŠ. Nesnažím se upřednostňovat postup před ostatnímipostupy. Předkládaný návrh by měl být uplatněn pouze v součinnosti s již zavedenými metodami. Článek hodnotí v teoretické rovině přínosy i negativa využívání konkrétních alternativ programů Matlab a Mathematica. Tyto alternativní programy byly popsány vcelé řadě publikací. Proto není mou snahou je zde uvádět jako novinku, ale poukázat na jejich vyšší využitelnost při přípravě na výuku na straně studentů. Hodnotím aspekty přínosu konkrétních programů u vybraných odborných předmětů na FAI UTB ve Zlíně. Avšak při zvyšující se odbornosti předmětu doporučuji využívat alternativních nástrojů v menší míře. Neposkytují obvykle natolik specifické funkce, které standardně nabízí komerční nástroje. Především ale zdůrazňuji, že je velmi důležité a
Název v anglickém jazyce
Utilization of the alternative computing programs to improve student study preparation
Popis výsledku anglicky
The article describes the advantages of the more intense utilization of alternative computing programs by the university students. But I emphasize, that I categorize this method as the complement of already existing university methods. I don't try to prefer the described method to the other methods. The proposed method should be only applied with the already established methods. The article theoretically evaluates the advantages and disadvantages of the concrete alternatives of Matlab and Mathematica. This alternative programs were described in many publications. That's why my tendency isn't present them as the innovative solution, but I want to point out their more intense utilization for the student learning support. I evaluate the positive aspects of the concrete programs on the specialized subjects at the FAI TBU in Zlin. I recommend to utilize the alternative programs on the reduced scale in the cases with the graduating subject specialization. They usually don't offer more specif
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů