Faraday?s law via e-experiments as an example of inquiry-based learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F12%3A43869275" target="_blank" >RIV/70883521:28140/12:43869275 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2012.6402069" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2012.6402069</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2012.6402069" target="_blank" >10.1109/ICL.2012.6402069</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Faraday?s law via e-experiments as an example of inquiry-based learning
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution demonstrates a practical application of the strategy of Integrated e-Learning via hands-on, remote and virtual experiments by means of the prepared interactive teaching tool in the form of a webpage titled ?Electromagnetism? (http://e-materialy.net76.net/index.html). It is designed in accordance with the method of inquiry-based learning where the active involvement of the students in the construction of their knowledge plays a decisive role. The paper presents the possibility of the utilization of e-experiments to secondary school physics education. The design and the realization of simple electromagnetic experiments as well as the remote experiment Faraday?s Law are also introduced (free available on http://remotelab4.truni.sk/faraday.html).
Název v anglickém jazyce
Faraday?s law via e-experiments as an example of inquiry-based learning
Popis výsledku anglicky
The contribution demonstrates a practical application of the strategy of Integrated e-Learning via hands-on, remote and virtual experiments by means of the prepared interactive teaching tool in the form of a webpage titled ?Electromagnetism? (http://e-materialy.net76.net/index.html). It is designed in accordance with the method of inquiry-based learning where the active involvement of the students in the construction of their knowledge plays a decisive role. The paper presents the possibility of the utilization of e-experiments to secondary school physics education. The design and the realization of simple electromagnetic experiments as well as the remote experiment Faraday?s Law are also introduced (free available on http://remotelab4.truni.sk/faraday.html).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2012 15th International Conference on Interactive Collaborative Learning
ISBN
978-1-4673-2427-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
International Association of Online Engineering
Místo vydání
Wien
Místo konání akce
Villach
Datum konání akce
26. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—