Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Faraday?s law via e-experiments as an example of inquiry-based learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F12%3A43869275" target="_blank" >RIV/70883521:28140/12:43869275 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2012.6402069" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2012.6402069</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2012.6402069" target="_blank" >10.1109/ICL.2012.6402069</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Faraday?s law via e-experiments as an example of inquiry-based learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution demonstrates a practical application of the strategy of Integrated e-Learning via hands-on, remote and virtual experiments by means of the prepared interactive teaching tool in the form of a webpage titled ?Electromagnetism? (http://e-materialy.net76.net/index.html). It is designed in accordance with the method of inquiry-based learning where the active involvement of the students in the construction of their knowledge plays a decisive role. The paper presents the possibility of the utilization of e-experiments to secondary school physics education. The design and the realization of simple electromagnetic experiments as well as the remote experiment Faraday?s Law are also introduced (free available on http://remotelab4.truni.sk/faraday.html).

  • Název v anglickém jazyce

    Faraday?s law via e-experiments as an example of inquiry-based learning

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution demonstrates a practical application of the strategy of Integrated e-Learning via hands-on, remote and virtual experiments by means of the prepared interactive teaching tool in the form of a webpage titled ?Electromagnetism? (http://e-materialy.net76.net/index.html). It is designed in accordance with the method of inquiry-based learning where the active involvement of the students in the construction of their knowledge plays a decisive role. The paper presents the possibility of the utilization of e-experiments to secondary school physics education. The design and the realization of simple electromagnetic experiments as well as the remote experiment Faraday?s Law are also introduced (free available on http://remotelab4.truni.sk/faraday.html).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2012 15th International Conference on Interactive Collaborative Learning

  • ISBN

    978-1-4673-2427-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    International Association of Online Engineering

  • Místo vydání

    Wien

  • Místo konání akce

    Villach

  • Datum konání akce

    26. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku