Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The characteristics of DC source as a part of Integrated e-learning in Electricity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F13%3A43870761" target="_blank" >RIV/70883521:28140/13:43870761 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The characteristics of DC source as a part of Integrated e-learning in Electricity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Experiments play the decisive role in knowledge acquisition in physics education. Remote experimentation is one of the possibilities to conduct experimental activities at all levels of education. In the paper, we present the concrete example of the utilization of remote experiments ? real and virtual ? in secondary school physics education. The education activities were designed in accordance with the strategy of education Integrated e-Learning. Here, the students? active participation in education process is crucial. As real remote and virtual experiments are the basic components of the strategy, we also present the experiments used in the education ? real remote experiment ?Source of DC voltage? (http://remotelab7.truni.sk) and virtual experiment ?Circuit Construction Kit? (http://phet.colorado.edu/en/simulation/circuit-construction-kit-ac-virtual-lab).

  • Název v anglickém jazyce

    The characteristics of DC source as a part of Integrated e-learning in Electricity

  • Popis výsledku anglicky

    Experiments play the decisive role in knowledge acquisition in physics education. Remote experimentation is one of the possibilities to conduct experimental activities at all levels of education. In the paper, we present the concrete example of the utilization of remote experiments ? real and virtual ? in secondary school physics education. The education activities were designed in accordance with the strategy of education Integrated e-Learning. Here, the students? active participation in education process is crucial. As real remote and virtual experiments are the basic components of the strategy, we also present the experiments used in the education ? real remote experiment ?Source of DC voltage? (http://remotelab7.truni.sk) and virtual experiment ?Circuit Construction Kit? (http://phet.colorado.edu/en/simulation/circuit-construction-kit-ac-virtual-lab).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2013 Inernationl Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL)

  • ISBN

    978-1-4799-0153-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    249-253

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Kazan

  • Místo konání akce

    Kazan

  • Datum konání akce

    25. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku