The characteristics of DC source as a part of Integrated e-learning in Electricity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F13%3A43870761" target="_blank" >RIV/70883521:28140/13:43870761 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The characteristics of DC source as a part of Integrated e-learning in Electricity
Popis výsledku v původním jazyce
Experiments play the decisive role in knowledge acquisition in physics education. Remote experimentation is one of the possibilities to conduct experimental activities at all levels of education. In the paper, we present the concrete example of the utilization of remote experiments ? real and virtual ? in secondary school physics education. The education activities were designed in accordance with the strategy of education Integrated e-Learning. Here, the students? active participation in education process is crucial. As real remote and virtual experiments are the basic components of the strategy, we also present the experiments used in the education ? real remote experiment ?Source of DC voltage? (http://remotelab7.truni.sk) and virtual experiment ?Circuit Construction Kit? (http://phet.colorado.edu/en/simulation/circuit-construction-kit-ac-virtual-lab).
Název v anglickém jazyce
The characteristics of DC source as a part of Integrated e-learning in Electricity
Popis výsledku anglicky
Experiments play the decisive role in knowledge acquisition in physics education. Remote experimentation is one of the possibilities to conduct experimental activities at all levels of education. In the paper, we present the concrete example of the utilization of remote experiments ? real and virtual ? in secondary school physics education. The education activities were designed in accordance with the strategy of education Integrated e-Learning. Here, the students? active participation in education process is crucial. As real remote and virtual experiments are the basic components of the strategy, we also present the experiments used in the education ? real remote experiment ?Source of DC voltage? (http://remotelab7.truni.sk) and virtual experiment ?Circuit Construction Kit? (http://phet.colorado.edu/en/simulation/circuit-construction-kit-ac-virtual-lab).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2013 Inernationl Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL)
ISBN
978-1-4799-0153-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
249-253
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Kazan
Místo konání akce
Kazan
Datum konání akce
25. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—