Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Laboratory work by remote experimentation in distance education,

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F13%3A43870803" target="_blank" >RIV/70883521:28140/13:43870803 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Laboratory work by remote experimentation in distance education,

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Distance education is one of the major directions of education at universities with technological and science orientation. For these universities, laboratory work is a major challenge and is a bottleneck for departments in charge of the distance education. The main reason rests in the necessity to assemble the students according to a certain time schedule in the hands-on laboratory and to work in a predetermined time more or less synchronously with the instructor who is present in the laboratory. We want to present our results on overcoming this obstacle by introducing the remote experiments from e-laboratories. In this paper, we present the e-laboratory composed of remote real interactive experiments, running round the clock, covering the fields of dc, ac currents and electromagnetic induction for a basic course of Electricity and Magnetism. These experiments were setup on the University of Trnava, Faculty of Education, Department of Physics, based on the Internet School Experimental

  • Název v anglickém jazyce

    Laboratory work by remote experimentation in distance education,

  • Popis výsledku anglicky

    Distance education is one of the major directions of education at universities with technological and science orientation. For these universities, laboratory work is a major challenge and is a bottleneck for departments in charge of the distance education. The main reason rests in the necessity to assemble the students according to a certain time schedule in the hands-on laboratory and to work in a predetermined time more or less synchronously with the instructor who is present in the laboratory. We want to present our results on overcoming this obstacle by introducing the remote experiments from e-laboratories. In this paper, we present the e-laboratory composed of remote real interactive experiments, running round the clock, covering the fields of dc, ac currents and electromagnetic induction for a basic course of Electricity and Magnetism. These experiments were setup on the University of Trnava, Faculty of Education, Department of Physics, based on the Internet School Experimental

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    INNOVATION, 2013 ? World Innovations in Engineering Education and Research

  • ISBN

    978-0-9818868-4-8

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    101-123

  • Počet stran knihy

    221

  • Název nakladatele

    Potomac

  • Místo vydání

    Innovations 2013, iNEER, Potomac, MD, USA

  • Kód UT WoS kapitoly