Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possible utilization of the artificial intelligence elements in the creation of remote experiments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F14%3A43871542" target="_blank" >RIV/70883521:28140/14:43871542 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.online-journals.org/index.php/i-joe/article/view/3110" target="_blank" >http://www.online-journals.org/index.php/i-joe/article/view/3110</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3991/ijoe.v10i1.3110" target="_blank" >10.3991/ijoe.v10i1.3110</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possible utilization of the artificial intelligence elements in the creation of remote experiments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Remote laboratories start to be an important tool both in science and education. The massive spread of those modern technologies is hampered by the absence of the standardized solutions and difficulties with their implementation by the wide segment of scientists and educators. This paper intends to contribute to the idea how the artificial intelligence may contribute to the remote laboratories controlling programme creation and thus remove the ensuing barrier. The paper describes first the basic schemeof a remote experiment on a typical solution example based on the Internet School Experimental System (ISES) hardware and the state of the art in the compiling of the control programme software. Then it focuses on the basic principles of the artificial intelligence and suggests its use in the developing of remote experiments. This part can serve as an inspiring source of ideas for the future developments in the area, particularly in the consideration about the future of remote experiment

  • Název v anglickém jazyce

    Possible utilization of the artificial intelligence elements in the creation of remote experiments

  • Popis výsledku anglicky

    Remote laboratories start to be an important tool both in science and education. The massive spread of those modern technologies is hampered by the absence of the standardized solutions and difficulties with their implementation by the wide segment of scientists and educators. This paper intends to contribute to the idea how the artificial intelligence may contribute to the remote laboratories controlling programme creation and thus remove the ensuing barrier. The paper describes first the basic schemeof a remote experiment on a typical solution example based on the Internet School Experimental System (ISES) hardware and the state of the art in the compiling of the control programme software. Then it focuses on the basic principles of the artificial intelligence and suggests its use in the developing of remote experiments. This part can serve as an inspiring source of ideas for the future developments in the area, particularly in the consideration about the future of remote experiment

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Online Engineering

  • ISSN

    1868-1646

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    46-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus