Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enterprise Competitive Analysis and Consumer Sentiments on Social Media: Insights from Telecommunication Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F14%3A43871646" target="_blank" >RIV/70883521:28140/14:43871646 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28120/14:43871646

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enterprise Competitive Analysis and Consumer Sentiments on Social Media: Insights from Telecommunication Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The utilization of Social media tools in business enterprises has tremendously increased with an increased number of users and a corresponding upsurge in time spent online. Online social media services such as Facebook and Twitter are used by companies to introduce new products and services, provide various supports and interact with customers on daily basis. This regular interaction of businesses and consumers results in huge amount of customer-generated content which is becoming a source of insight inanalysing the often erratic consumer behaviour. For companies to harness the business potential of social media to increase competitive advantage, sentiments behind textual data of both their customers and that of their competitors must be keenly monitored and analysed. This paper demonstrates how companies especially those in the Telecommunication industry can seize the opportunity presented by social media to mine textual data to gain advantage over competitors by cumulatively underst

  • Název v anglickém jazyce

    Enterprise Competitive Analysis and Consumer Sentiments on Social Media: Insights from Telecommunication Companies

  • Popis výsledku anglicky

    The utilization of Social media tools in business enterprises has tremendously increased with an increased number of users and a corresponding upsurge in time spent online. Online social media services such as Facebook and Twitter are used by companies to introduce new products and services, provide various supports and interact with customers on daily basis. This regular interaction of businesses and consumers results in huge amount of customer-generated content which is becoming a source of insight inanalysing the often erratic consumer behaviour. For companies to harness the business potential of social media to increase competitive advantage, sentiments behind textual data of both their customers and that of their competitors must be keenly monitored and analysed. This paper demonstrates how companies especially those in the Telecommunication industry can seize the opportunity presented by social media to mine textual data to gain advantage over competitors by cumulatively underst

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0089" target="_blank" >ED2.1.00/03.0089: Centrum bezpečnostních, informačních a pokročilých technologií (CEBIA-Tech)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DATA 2014 3rd International Conference on Data Management Technologies and Applications

  • ISBN

    978-989-758-035-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    22-32

  • Název nakladatele

    Springer Wien

  • Místo vydání

    Wien

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    29. 8. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku