Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Leveraging fine-grained sentiment analysis for competitivity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F18%3A63519456" target="_blank" >RIV/70883521:28120/18:63519456 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28140/18:63519456

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1142/S0219649218500181" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1142/S0219649218500181</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1142/S0219649218500181" target="_blank" >10.1142/S0219649218500181</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Leveraging fine-grained sentiment analysis for competitivity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The surge in the use of social media tools by most businesses and corporate society for varied purposes cannot be over emphasised. The two top social media sites heavily patronised by businesses are Facebook and Twitter. For companies to harness the business potential of social media to increase competitive advantage, sentiments behind textual data of their customers, fans and competitors must be monitored and analysed with keen interest. This paper demonstrates how companies in the Telecommunication industry can understand consumer opinions, frustrations and satisfaction through opinion mining analyses and interpret customers&apos; textual data to enhance competitiveness. Sentiment analysis that classifies positive, negative and neutral sentiments of customers of the top three telecommunication companies in Ghana (MTN, Vodafone and Tigo) is studied. The proposed method extracts &quot;intelligence&quot; from the classified customers&apos; comments and compares it with responses from the companies. The results show how customer sentiments can be harnessed into successful online advertising projects. Companies can use the results to enhance their responsiveness to customer-centred, improve on the quality of their service, integrate social sentiments into PR plan, develop a strategy for social media marketing and leverage on the advantages of online advertising.

  • Název v anglickém jazyce

    Leveraging fine-grained sentiment analysis for competitivity

  • Popis výsledku anglicky

    The surge in the use of social media tools by most businesses and corporate society for varied purposes cannot be over emphasised. The two top social media sites heavily patronised by businesses are Facebook and Twitter. For companies to harness the business potential of social media to increase competitive advantage, sentiments behind textual data of their customers, fans and competitors must be monitored and analysed with keen interest. This paper demonstrates how companies in the Telecommunication industry can understand consumer opinions, frustrations and satisfaction through opinion mining analyses and interpret customers&apos; textual data to enhance competitiveness. Sentiment analysis that classifies positive, negative and neutral sentiments of customers of the top three telecommunication companies in Ghana (MTN, Vodafone and Tigo) is studied. The proposed method extracts &quot;intelligence&quot; from the classified customers&apos; comments and compares it with responses from the companies. The results show how customer sentiments can be harnessed into successful online advertising projects. Companies can use the results to enhance their responsiveness to customer-centred, improve on the quality of their service, integrate social sentiments into PR plan, develop a strategy for social media marketing and leverage on the advantages of online advertising.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Information and Knowledge Management

  • ISSN

    0219-6492

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SG - Singapurská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000434477400007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85044767396