Multicriteria evaluation of gifted students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F16%3A43874660" target="_blank" >RIV/70883521:28140/16:43874660 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:28150/16:43874660 RIV/00216305:26510/16:PU119700
Výsledek na webu
<a href="http://www.petrdostal.eu/papers/Cla64.pdf" target="_blank" >http://www.petrdostal.eu/papers/Cla64.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multicriteria evaluation of gifted students
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the multi-criteria evaluation of gifted students. Students were evaluated with nine criteria: level of learning quality, logic thinking, creativity in spoken and written expressions, broad vocabulary application, text comprehension, knowledge of school subject, reading, speaking, activity and motivation. The research problem is how to evaluate these multicriteria into one final outcome. The fuzzy logic was used for evaluation of gifted students. The advantage of fuzzy logic comes from using of vague variables and settings of weights of importance in used evaluation process.
Název v anglickém jazyce
Multicriteria evaluation of gifted students
Popis výsledku anglicky
The article deals with the multi-criteria evaluation of gifted students. Students were evaluated with nine criteria: level of learning quality, logic thinking, creativity in spoken and written expressions, broad vocabulary application, text comprehension, knowledge of school subject, reading, speaking, activity and motivation. The research problem is how to evaluate these multicriteria into one final outcome. The fuzzy logic was used for evaluation of gifted students. The advantage of fuzzy logic comes from using of vague variables and settings of weights of importance in used evaluation process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 27th International Business Information Management Association Conference - Innovation Management and Education Excellence Vision 2020: From Regional Development Sustainability to Global Economic Growth (IBIMA 2016)
ISBN
978-0-9860419-6-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
262-268
Název nakladatele
International Business Information Management Association (IBIMA)
Místo vydání
Norristown, U.S.A.
Místo konání akce
Miláno
Datum konání akce
4. 5. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000381172300033