Education of Students Using Virtual Reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F19%3A63523754" target="_blank" >RIV/70883521:28140/19:63523754 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2019/a442008-abe.pdf" target="_blank" >http://www.naun.org/main/NAUN/educationinformation/2019/a442008-abe.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education of Students Using Virtual Reality
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the development of an Educational Virtual Reality application that could be used in technically-oriented subjects - in this instance, Micro-computer Programming. This is taught at FAI, TBU in Zlín, and its practical part takes place in a specialised laboratory that contains some controllable real models. The article describes the design and realisation of the multi-platform Virtual Reality application in a selected real model´s environment. By using Virtual Reality hardware and this application, students can then experience the virtual world that they have created as if was the real world – thus allowing them to gain a better understanding of these subjects.
Název v anglickém jazyce
Education of Students Using Virtual Reality
Popis výsledku anglicky
This paper describes the development of an Educational Virtual Reality application that could be used in technically-oriented subjects - in this instance, Micro-computer Programming. This is taught at FAI, TBU in Zlín, and its practical part takes place in a specialised laboratory that contains some controllable real models. The article describes the design and realisation of the multi-platform Virtual Reality application in a selected real model´s environment. By using Virtual Reality hardware and this application, students can then experience the virtual world that they have created as if was the real world – thus allowing them to gain a better understanding of these subjects.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Education and Information Technologies
ISSN
2074-1316
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
13
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
140-144
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—