Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design and software implementation of heuristic and suboptimal strategies for the Mancala/Kalah game

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F20%3A63526258" target="_blank" >RIV/70883521:28140/20:63526258 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-51965-0_4" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-51965-0_4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51965-0_4" target="_blank" >10.1007/978-3-030-51965-0_4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design and software implementation of heuristic and suboptimal strategies for the Mancala/Kalah game

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the oldest games worldwide – the Mancala game – is focused on in this preliminary study. Namely, its the most popular version – the Kalah game – is considered. This contribution is aimed at the analysis of Kalah rules first. Further, based on these rules, some novel deterministic and suboptimal strategies are proposed. It is proved that the order of playing has a decisive impact on winning. The proposed strategies have been implemented via a simple C++/Qt application. By experiments, a human player, when playing as the second one, cannot defend the designed strategies in general. However, the same applies in reverse – when a human player begins, he/she can nearly always win. To sum up, the proposed software-based strategies are comparable to human opponents

  • Název v anglickém jazyce

    Design and software implementation of heuristic and suboptimal strategies for the Mancala/Kalah game

  • Popis výsledku anglicky

    One of the oldest games worldwide – the Mancala game – is focused on in this preliminary study. Namely, its the most popular version – the Kalah game – is considered. This contribution is aimed at the analysis of Kalah rules first. Further, based on these rules, some novel deterministic and suboptimal strategies are proposed. It is proved that the order of playing has a decisive impact on winning. The proposed strategies have been implemented via a simple C++/Qt application. By experiments, a human player, when playing as the second one, cannot defend the designed strategies in general. However, the same applies in reverse – when a human player begins, he/she can nearly always win. To sum up, the proposed software-based strategies are comparable to human opponents

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Intelligent Systems and Computing

  • ISBN

    978-3-030-51964-3

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

    2194-5365

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    44-53

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing AG

  • Místo vydání

    Basel

  • Místo konání akce

    Zlín

  • Datum konání akce

    15. 7. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku