Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A 3D visualization of Zlín in the eighteen–nineties using virtual reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F23%3A63571659" target="_blank" >RIV/70883521:28140/23:63571659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35311-6_34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35311-6_34</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35311-6_34" target="_blank" >10.1007/978-3-031-35311-6_34</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A 3D visualization of Zlín in the eighteen–nineties using virtual reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes a 3D interactive Virtual Reality application that visualizes the appearance of the town of Zlín in the Eighteen–nineties. The Blender software suite was used to create a complex 3D model of Zlín and its municipality in previous years. Next, the Unreal Engine software was used in order to create a desktop application. With the help of modern tools of this engine, the 3D environment of the model was modified to achieve greater realism. Now this application was upgraded so that a Virtual Reality output could be created. Such modifications were made to take advantage of as many benefits as possible that virtual reality offers. For the purposes of this visualization, the Oculus Quest device was used.

  • Název v anglickém jazyce

    A 3D visualization of Zlín in the eighteen–nineties using virtual reality

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes a 3D interactive Virtual Reality application that visualizes the appearance of the town of Zlín in the Eighteen–nineties. The Blender software suite was used to create a complex 3D model of Zlín and its municipality in previous years. Next, the Unreal Engine software was used in order to create a desktop application. With the help of modern tools of this engine, the 3D environment of the model was modified to achieve greater realism. Now this application was upgraded so that a Virtual Reality output could be created. Such modifications were made to take advantage of as many benefits as possible that virtual reality offers. For the purposes of this visualization, the Oculus Quest device was used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Lecture Notes in Networks and Systems

  • ISBN

    978-3-031-35316-1

  • ISSN

    2367-3370

  • e-ISSN

    2367-3389

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    327-338

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    on-line

  • Datum konání akce

    3. 4. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku