A 3D visualization of Zlín in the eighteen–nineties using virtual reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F23%3A63571659" target="_blank" >RIV/70883521:28140/23:63571659 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35311-6_34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35311-6_34</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35311-6_34" target="_blank" >10.1007/978-3-031-35311-6_34</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A 3D visualization of Zlín in the eighteen–nineties using virtual reality
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a 3D interactive Virtual Reality application that visualizes the appearance of the town of Zlín in the Eighteen–nineties. The Blender software suite was used to create a complex 3D model of Zlín and its municipality in previous years. Next, the Unreal Engine software was used in order to create a desktop application. With the help of modern tools of this engine, the 3D environment of the model was modified to achieve greater realism. Now this application was upgraded so that a Virtual Reality output could be created. Such modifications were made to take advantage of as many benefits as possible that virtual reality offers. For the purposes of this visualization, the Oculus Quest device was used.
Název v anglickém jazyce
A 3D visualization of Zlín in the eighteen–nineties using virtual reality
Popis výsledku anglicky
This paper describes a 3D interactive Virtual Reality application that visualizes the appearance of the town of Zlín in the Eighteen–nineties. The Blender software suite was used to create a complex 3D model of Zlín and its municipality in previous years. Next, the Unreal Engine software was used in order to create a desktop application. With the help of modern tools of this engine, the 3D environment of the model was modified to achieve greater realism. Now this application was upgraded so that a Virtual Reality output could be created. Such modifications were made to take advantage of as many benefits as possible that virtual reality offers. For the purposes of this visualization, the Oculus Quest device was used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Networks and Systems
ISBN
978-3-031-35316-1
ISSN
2367-3370
e-ISSN
2367-3389
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
327-338
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
on-line
Datum konání akce
3. 4. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—