Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modernisation of fire protection education in elementary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F24%3A63581380" target="_blank" >RIV/70883521:28140/24:63581380 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28160/24:63581380

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2571-6255/7/10/337" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2571-6255/7/10/337</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/fire7100337" target="_blank" >10.3390/fire7100337</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modernisation of fire protection education in elementary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals with the issue of teaching fire protection in elementary schools in the Czech Republic. The area of fire protection is one of the key areas that everyone should be familiar with and it is important to teach children how to prevent fires and how to face fires in case of danger. Thus, this article analyses the current approaches of elementary schools to teaching fire protection and compares the data obtained with approaches in teaching abroad. The obtained comparison is complemented by conducting a questionnaire survey, which underpins the current trends and possibilities of modernising the teaching itself. The results are presented in the form of graphs and the design of a potential application based on the presented mobile applications available on common mobile platforms. The conclusions of the study are summarised in the final chapter, which points to the need to expand fire protection education and the use of modern technologies.

  • Název v anglickém jazyce

    Modernisation of fire protection education in elementary schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the issue of teaching fire protection in elementary schools in the Czech Republic. The area of fire protection is one of the key areas that everyone should be familiar with and it is important to teach children how to prevent fires and how to face fires in case of danger. Thus, this article analyses the current approaches of elementary schools to teaching fire protection and compares the data obtained with approaches in teaching abroad. The obtained comparison is complemented by conducting a questionnaire survey, which underpins the current trends and possibilities of modernising the teaching itself. The results are presented in the form of graphs and the design of a potential application based on the presented mobile applications available on common mobile platforms. The conclusions of the study are summarised in the final chapter, which points to the need to expand fire protection education and the use of modern technologies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Fire

  • ISSN

    2571-6255

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001341964900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85207674797