Autoregulace procesu čtenářského rozvoje žáků na 1. stupni základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63509902" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63509902 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Autoregulace procesu čtenářského rozvoje žáků na 1. stupni základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Studie analyzuje rozdíly v úrovni autoregulace čtenářských dovedností žáků mladšího školního věku. Data byla získána na vzorku 234 žáků z deseti vybraných základních škol v ČR prostřednictvím souboru testových otázek vztahujících se ke třem faktor?m autoregulace učení. Cílem bylo objasnit vztah, respektive míru korelace mezi faktory autoregulace učení žáků 3. a 4. tříd ZŠ (úrovní motivace, kognitivních a metakognitivních dovedností). Na základě statistické analýzy bylo prokázáno, že žáci s vyšší úrovníčtenářského rozvoje dosahují vyššího skóre v kognitivní a především metakognitivní oblasti autoregulace. Tyto výsledky ukazují na možnosti implementace nejen kognitivních, ale také metakognitivních dovedností do výuky čtení na 1. stupni základních škol.
Název v anglickém jazyce
The development of self-regulated reading comprehension skills of primary school pupils.
Popis výsledku anglicky
This study examined differences in self-regulated reading comprehension skills of primary school pupils. Participants included 234 pupils from the Czech Republic. Self-reported data related to three self-regulated learning factors (cognitive, metacognitive, motivation) were collected from 3rd and 4th graders at 10 primary schools. Analyses indicated that high achieving readers were more likely to use cognitive strategies and metacognitive skills than low achievers. These results strengthen the evidencethat applying cognitive and metacognitive skills to elementary reading instruction could be useful.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—