Psycholinguistic aspects of the process of text construction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580075" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580075 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0601/PDF/0601.pdf" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0601/PDF/0601.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Psycholinguistic aspects of the process of text construction
Popis výsledku v původním jazyce
The submitted study focuses on metacognitive strategies applied when writing a text, both from the theoretical and research point of view. The core of the theoretical starting points is the definition of three basic indicators of the adoption of metacognitive skills which are metacognitive knowledge, monitoring and self-regulation, which jointly form an algorithm applied during the process of textual construction. In another part of the study we present progress and results of the research survey of the diagnosis of metacognitive skills and potential deficits in the group of pupils aged 14 and 15. We notice fundamental factors that present the fundament for the creation of the didactic concept aimed to support the cognitive and metacognitive functions of pupils in the development of textual competence.
Název v anglickém jazyce
Psycholinguistic aspects of the process of text construction
Popis výsledku anglicky
The submitted study focuses on metacognitive strategies applied when writing a text, both from the theoretical and research point of view. The core of the theoretical starting points is the definition of three basic indicators of the adoption of metacognitive skills which are metacognitive knowledge, monitoring and self-regulation, which jointly form an algorithm applied during the process of textual construction. In another part of the study we present progress and results of the research survey of the diagnosis of metacognitive skills and potential deficits in the group of pupils aged 14 and 15. We notice fundamental factors that present the fundament for the creation of the didactic concept aimed to support the cognitive and metacognitive functions of pupils in the development of textual competence.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ad Alta : journal of interdisciplinar research
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2/2016
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
40-43
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—