Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psycholinguistic aspects of the process of text construction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580075" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580075 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0601/PDF/0601.pdf" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0601/PDF/0601.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psycholinguistic aspects of the process of text construction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The submitted study focuses on metacognitive strategies applied when writing a text, both from the theoretical and research point of view. The core of the theoretical starting points is the definition of three basic indicators of the adoption of metacognitive skills which are metacognitive knowledge, monitoring and self-regulation, which jointly form an algorithm applied during the process of textual construction. In another part of the study we present progress and results of the research survey of the diagnosis of metacognitive skills and potential deficits in the group of pupils aged 14 and 15. We notice fundamental factors that present the fundament for the creation of the didactic concept aimed to support the cognitive and metacognitive functions of pupils in the development of textual competence.

  • Název v anglickém jazyce

    Psycholinguistic aspects of the process of text construction

  • Popis výsledku anglicky

    The submitted study focuses on metacognitive strategies applied when writing a text, both from the theoretical and research point of view. The core of the theoretical starting points is the definition of three basic indicators of the adoption of metacognitive skills which are metacognitive knowledge, monitoring and self-regulation, which jointly form an algorithm applied during the process of textual construction. In another part of the study we present progress and results of the research survey of the diagnosis of metacognitive skills and potential deficits in the group of pupils aged 14 and 15. We notice fundamental factors that present the fundament for the creation of the didactic concept aimed to support the cognitive and metacognitive functions of pupils in the development of textual competence.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta : journal of interdisciplinar research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2016

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    40-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus