Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozvoj vědeckého myšlení žáků prostřednictvím přírodovědného vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887972" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887972 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/46747885:24510/16:00004003

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/341/312" target="_blank" >http://www.scied.cz/index.php/scied/article/viewFile/341/312</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozvoj vědeckého myšlení žáků prostřednictvím přírodovědného vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie prezentuje strukturu dovedností, které pomáhají rozvíjet vědecké myšlení žáků. V první části studie jsou uvedena východiska, která ukazují, že obecný rozumový vývoj dítěte může být zlepšen určitým přístupem k výuce základů přírodních věd, jenž spočívá v důrazu na rozvoj metakognitivních kompetencí. V druhé části studie je prezentováno třináct dovedností (ve smyslu způsobilostí k vědecké práci), které podporují rozvoj vědeckého myšlení žáků. Ty jsou rozděleny na základní dovednosti (basic science process skills) a vyšší (integrované) dovednosti (integrated science process skills). Ke každé dovednosti jsou uvedeny příklady učebních činností, které jsou využitelné v běžné školní výuce. Předložená struktura dovedností a příklady aktivit mohou být východiskem pro vytváření dalších činností, které budou žákům pomáhat v rozvoji jejich vědeckého myšlení.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of science reasoning abilities through science education

  • Popis výsledku anglicky

    The survey study presents a structure of the skills that help to develop science reasoning ability of pupils. In the first part of the study, there are presented the starting points showing that the general rational development of a child can be improved by the specific approach to the instruction of natural science, which insists on the impact to the development of metacognitive competences. In the second part of the study, there are presented thirteen science process skills that promote the development of science reasoning ability of pupils. These skills are divided into basic science process skills and integrated science process skills. Some examples of teaching activities are given to each of the skills; these activities are usable during the common schooling. The proposed structure of science process skills and the examples of activities can be the starting point for the creation of other activities that will help pupils to develope their science reasoning ability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    2-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus