Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Text Competence of Pupils Attending the Second Grade of the Elementary School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599854" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599854 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2019F33.pdf" target="_blank" >https://www.futureacademy.org.uk/files/images/upload/ICEEPSY2019F33.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Text Competence of Pupils Attending the Second Grade of the Elementary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study brings results of monitoring of text production process of pupils of the second grade of elementary schools. Through research survey we will observe relation between pupils‘ metacognition and quality of their texts. Goal of this research is presented by verification of innovative didactical conception through systematic work with experimental group of pupils attending the second grade of the elementary school, effective interconnection of research with pedagogical practice and maximalization of influence of research probe to educational process itself, monitoring of individuals during production of text and detail analysis of psycho-didactical aspects of writing process. Within the frame of the qualitative research we used following methods: General self-efficacy scale and its modified version, data content analysis. On the basis of analysis of all research data we found that there is direct relation between level of metacognitive knowledge and metacognitive skills (monitoring, self-regulation and self-evaluation) and quality of texts. Pupils with high rate of personal ability usually have higher level of metacognitive skills and at the same time they are authors of good texts.

  • Název v anglickém jazyce

    Text Competence of Pupils Attending the Second Grade of the Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    This study brings results of monitoring of text production process of pupils of the second grade of elementary schools. Through research survey we will observe relation between pupils‘ metacognition and quality of their texts. Goal of this research is presented by verification of innovative didactical conception through systematic work with experimental group of pupils attending the second grade of the elementary school, effective interconnection of research with pedagogical practice and maximalization of influence of research probe to educational process itself, monitoring of individuals during production of text and detail analysis of psycho-didactical aspects of writing process. Within the frame of the qualitative research we used following methods: General self-efficacy scale and its modified version, data content analysis. On the basis of analysis of all research data we found that there is direct relation between level of metacognitive knowledge and metacognitive skills (monitoring, self-regulation and self-evaluation) and quality of texts. Pupils with high rate of personal ability usually have higher level of metacognitive skills and at the same time they are authors of good texts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The European Proceedings of Social &amp; Behavioural Sciences EpSBS

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    353-359

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    Londýn

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    9. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku