Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580029" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580029 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu zachycuje přímou souvislost mezi procesem psaní a kognitivními funkcemi žáků druhého stupně základní školy. Výstavba písemného komunikátu je nahlížena jako několikafázový proces, akcentována je zároveň potřeba implementace metakognitivních strategií do výuky a komunikačně-pragmatická orientace ve vzdělávání. Publikace prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které vychází z teorie vědomostního prostoru a dynamického hodnocení. Pedagogický experiment monitoroval kognitivní a metakognitivní procesy žáků experimentální skupiny při produkci textu se zaměřením na zachycení možných deficitů v obou rovinách a mapoval vliv zkušenosti zprostředkovaného učení na rozvoj jejich textové kompetence a myšlení.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychodidactic aspects of process in text productions

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph Psychodidactic aspects of process in text productions shows direct connection between the writing process and cognitive functions of pupils at the second grade of the elementary school. Creation of the written communiqué is viewed as multi-stage process and at the same time need of implementation of metacognitive strategies into classes and communication-pragmatic orientation in the education is accented. This publication presents results of qualitative research survey, which is based on the theory of knowledge space and dynamic evaluation. Pedagogical experiment monitored cognitive and metacognitive process of pupils among experimental group during text production and aimed to capture possible deficits within the both levels and to map influence of mediated learning on the development of pupils' text competency and thinking process.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5102-2

  • Počet stran knihy

    124

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy