Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580029" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580029 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie Psychodidaktické aspekty procesu produkce textu zachycuje přímou souvislost mezi procesem psaní a kognitivními funkcemi žáků druhého stupně základní školy. Výstavba písemného komunikátu je nahlížena jako několikafázový proces, akcentována je zároveň potřeba implementace metakognitivních strategií do výuky a komunikačně-pragmatická orientace ve vzdělávání. Publikace prezentuje výsledky kvalitativního výzkumného šetření, které vychází z teorie vědomostního prostoru a dynamického hodnocení. Pedagogický experiment monitoroval kognitivní a metakognitivní procesy žáků experimentální skupiny při produkci textu se zaměřením na zachycení možných deficitů v obou rovinách a mapoval vliv zkušenosti zprostředkovaného učení na rozvoj jejich textové kompetence a myšlení.
Název v anglickém jazyce
Psychodidactic aspects of process in text productions
Popis výsledku anglicky
The monograph Psychodidactic aspects of process in text productions shows direct connection between the writing process and cognitive functions of pupils at the second grade of the elementary school. Creation of the written communiqué is viewed as multi-stage process and at the same time need of implementation of metacognitive strategies into classes and communication-pragmatic orientation in the education is accented. This publication presents results of qualitative research survey, which is based on the theory of knowledge space and dynamic evaluation. Pedagogical experiment monitored cognitive and metacognitive process of pupils among experimental group during text production and aimed to capture possible deficits within the both levels and to map influence of mediated learning on the development of pupils' text competency and thinking process.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5102-2
Počet stran knihy
124
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—