Determinants of the writing process in elementary school pupils
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593197" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.magnanimitas.cz/08-01" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/08-01</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determinants of the writing process in elementary school pupils
Popis výsledku v původním jazyce
The presented study presents an elementary theoretical basis of research activities aimed at observation of the relation between pupils' metacognition and the level of their productive text competence. In the presented study we characterize the individual components of metacognition in relation to writing, i.e. we define the individual indicators of self-regulation of learning (self-efficacy, monitoring and self-regulation, strategic thinking, self-assessment). In the second part of the text we describe a possible way of diagnosing and observing pupils, whereas at the same time we expect a positive influence on the writing process itself.
Název v anglickém jazyce
Determinants of the writing process in elementary school pupils
Popis výsledku anglicky
The presented study presents an elementary theoretical basis of research activities aimed at observation of the relation between pupils' metacognition and the level of their productive text competence. In the presented study we characterize the individual components of metacognition in relation to writing, i.e. we define the individual indicators of self-regulation of learning (self-efficacy, monitoring and self-regulation, strategic thinking, self-assessment). In the second part of the text we describe a possible way of diagnosing and observing pupils, whereas at the same time we expect a positive influence on the writing process itself.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH
ISSN
1804-7890
e-ISSN
—
Svazek periodika
2018
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
8-11
Kód UT WoS článku
000438914700001
EID výsledku v databázi Scopus
—