Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinants of the writing process in elementary school pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73593197" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73593197 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/08-01" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/08-01</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determinants of the writing process in elementary school pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented study presents an elementary theoretical basis of research activities aimed at observation of the relation between pupils&apos; metacognition and the level of their productive text competence. In the presented study we characterize the individual components of metacognition in relation to writing, i.e. we define the individual indicators of self-regulation of learning (self-efficacy, monitoring and self-regulation, strategic thinking, self-assessment). In the second part of the text we describe a possible way of diagnosing and observing pupils, whereas at the same time we expect a positive influence on the writing process itself.

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants of the writing process in elementary school pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The presented study presents an elementary theoretical basis of research activities aimed at observation of the relation between pupils&apos; metacognition and the level of their productive text competence. In the presented study we characterize the individual components of metacognition in relation to writing, i.e. we define the individual indicators of self-regulation of learning (self-efficacy, monitoring and self-regulation, strategic thinking, self-assessment). In the second part of the text we describe a possible way of diagnosing and observing pupils, whereas at the same time we expect a positive influence on the writing process itself.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2018

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    8-11

  • Kód UT WoS článku

    000438914700001

  • EID výsledku v databázi Scopus