Metaphors in advertising slogans
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63509905" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63509905 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Metaphors in advertising slogans
Popis výsledku v původním jazyce
Advertising discourse features common linguistic means exploited in unique and specific ways. Metaphorical expressions are pervasive language elements that enable the advertisers to portray wide range of qualities of the advertised products without verbalizing them. This is possible due to metaphorical nature of our thinking. Metaphor as a conceptual process provides advertisers the possibilities to present unlimited number of features in very limited number of words; at the same time advert recipientsnaturally decode and understand such messages.
Název v anglickém jazyce
Metaphors in advertising slogans
Popis výsledku anglicky
Advertising discourse features common linguistic means exploited in unique and specific ways. Metaphorical expressions are pervasive language elements that enable the advertisers to portray wide range of qualities of the advertised products without verbalizing them. This is possible due to metaphorical nature of our thinking. Metaphor as a conceptual process provides advertisers the possibilities to present unlimited number of features in very limited number of words; at the same time advert recipientsnaturally decode and understand such messages.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
English for Life. South Bohemian Anglo-American Studies 3
ISBN
978-80-7394-188-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—