Tištěná reklama v ČR a ve Francii: homogenní nebo heterogenní praktiky?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F05%3A%23%23%2311177" target="_blank" >RIV/60460709:41110/05:###11177 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Printed advertising in the Czech Republic and France: homogeneous or heterogeneous practices?
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this research is to determine the main features in which the Czech and French advertisements are similar and in which they differ, and to further develop the line of work on the content analyses of advertisements (Resnik and Stern, 1977). Thestudy concerns the content analysis of 577 printed advertisements published in the 10 most representative magazines in the Czech Republic and France. The five largest categories of magazines in terms of their focus are represented as follows: women, men,businesses, seniors and juniors. The results show some noticeable divergences in the basic structure and content of advertising, such as the size, the presence of children or elderly people, the number of product features and the indication of prices. Some convergences appear as well, such as the human presence, the use of testimonies and/or celebrities and the mention of the brand only. These results open up new possibilities for future research in order to verify the key factors, which
Název v anglickém jazyce
Printed advertising in the Czech Republic and France: homogeneous or heterogeneous practices?
Popis výsledku anglicky
The aim of this research is to determine the main features in which the Czech and French advertisements are similar and in which they differ, and to further develop the line of work on the content analyses of advertisements (Resnik and Stern, 1977). Thestudy concerns the content analysis of 577 printed advertisements published in the 10 most representative magazines in the Czech Republic and France. The five largest categories of magazines in terms of their focus are represented as follows: women, men,businesses, seniors and juniors. The results show some noticeable divergences in the basic structure and content of advertising, such as the size, the presence of children or elderly people, the number of product features and the indication of prices. Some convergences appear as well, such as the human presence, the use of testimonies and/or celebrities and the mention of the brand only. These results open up new possibilities for future research in order to verify the key factors, which
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/QF3200" target="_blank" >QF3200: Expertní systém pro podporu rozhodování při řízení technologických a pracovních procesů a jejich optimalizaci při platnosti legislativy EU</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing and Business Strategies for Central and Eastern Europe
ISBN
3-9502045-3-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
20-36
Název nakladatele
Institute of International Business and Business Administration
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Vienna
Datum konání akce
1. 12. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—