Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tištěná reklama v ČR a ve Francii: homogenní nebo heterogenní praktiky?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F05%3A%23%23%2311177" target="_blank" >RIV/60460709:41110/05:###11177 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Printed advertising in the Czech Republic and France: homogeneous or heterogeneous practices?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this research is to determine the main features in which the Czech and French advertisements are similar and in which they differ, and to further develop the line of work on the content analyses of advertisements (Resnik and Stern, 1977). Thestudy concerns the content analysis of 577 printed advertisements published in the 10 most representative magazines in the Czech Republic and France. The five largest categories of magazines in terms of their focus are represented as follows: women, men,businesses, seniors and juniors. The results show some noticeable divergences in the basic structure and content of advertising, such as the size, the presence of children or elderly people, the number of product features and the indication of prices. Some convergences appear as well, such as the human presence, the use of testimonies and/or celebrities and the mention of the brand only. These results open up new possibilities for future research in order to verify the key factors, which

  • Název v anglickém jazyce

    Printed advertising in the Czech Republic and France: homogeneous or heterogeneous practices?

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this research is to determine the main features in which the Czech and French advertisements are similar and in which they differ, and to further develop the line of work on the content analyses of advertisements (Resnik and Stern, 1977). Thestudy concerns the content analysis of 577 printed advertisements published in the 10 most representative magazines in the Czech Republic and France. The five largest categories of magazines in terms of their focus are represented as follows: women, men,businesses, seniors and juniors. The results show some noticeable divergences in the basic structure and content of advertising, such as the size, the presence of children or elderly people, the number of product features and the indication of prices. Some convergences appear as well, such as the human presence, the use of testimonies and/or celebrities and the mention of the brand only. These results open up new possibilities for future research in order to verify the key factors, which

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/QF3200" target="_blank" >QF3200: Expertní systém pro podporu rozhodování při řízení technologických a pracovních procesů a jejich optimalizaci při platnosti legislativy EU</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing and Business Strategies for Central and Eastern Europe

  • ISBN

    3-9502045-3-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    20-36

  • Název nakladatele

    Institute of International Business and Business Administration

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Vienna

  • Datum konání akce

    1. 12. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku