Psychosomatic Approach to Self-Regulation of Pedagogical Knowledge Acquisition
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F10%3A63510003" target="_blank" >RIV/70883521:28150/10:63510003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Psychosomatic Approach to Self-Regulation of Pedagogical Knowledge Acquisition
Popis výsledku v původním jazyce
Self-regulated pedagogical knowledge acquisition is one of the key factors in an effective professional teacher? training. So far, the cognitive approach to self-regulation has been favoured. The psychosomatic approach is based on the assumption that a student acquires knowledge not only mentally, but also physically. This approach is implemented in psychosomatic disciplines, especially in dialogical behaviour. A student gradually establishes the psychosomatic condition to act authentically and be creative when in pedagogical situations. Self-regulated knowledge acquisition emerges from the nature of psychosomatic disciplines which stimulate students to be aware of what they do and how they do it, and be able to change their behavioural patterns.
Název v anglickém jazyce
Psychosomatic Approach to Self-Regulation of Pedagogical Knowledge Acquisition
Popis výsledku anglicky
Self-regulated pedagogical knowledge acquisition is one of the key factors in an effective professional teacher? training. So far, the cognitive approach to self-regulation has been favoured. The psychosomatic approach is based on the assumption that a student acquires knowledge not only mentally, but also physically. This approach is implemented in psychosomatic disciplines, especially in dialogical behaviour. A student gradually establishes the psychosomatic condition to act authentically and be creative when in pedagogical situations. Self-regulated knowledge acquisition emerges from the nature of psychosomatic disciplines which stimulate students to be aware of what they do and how they do it, and be able to change their behavioural patterns.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Pathways in the Professional Development of Teachers
ISBN
978-3-643-50153-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Lit Verlag
Místo vydání
—
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—