Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Psychosomatic Approach to Self-Regulation of Pedagogical Knowledge Acquisition

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F10%3A63510003" target="_blank" >RIV/70883521:28150/10:63510003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Psychosomatic Approach to Self-Regulation of Pedagogical Knowledge Acquisition

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Self-regulated pedagogical knowledge acquisition is one of the key factors in an effective professional teacher? training. So far, the cognitive approach to self-regulation has been favoured. The psychosomatic approach is based on the assumption that a student acquires knowledge not only mentally, but also physically. This approach is implemented in psychosomatic disciplines, especially in dialogical behaviour. A student gradually establishes the psychosomatic condition to act authentically and be creative when in pedagogical situations. Self-regulated knowledge acquisition emerges from the nature of psychosomatic disciplines which stimulate students to be aware of what they do and how they do it, and be able to change their behavioural patterns.

  • Název v anglickém jazyce

    Psychosomatic Approach to Self-Regulation of Pedagogical Knowledge Acquisition

  • Popis výsledku anglicky

    Self-regulated pedagogical knowledge acquisition is one of the key factors in an effective professional teacher? training. So far, the cognitive approach to self-regulation has been favoured. The psychosomatic approach is based on the assumption that a student acquires knowledge not only mentally, but also physically. This approach is implemented in psychosomatic disciplines, especially in dialogical behaviour. A student gradually establishes the psychosomatic condition to act authentically and be creative when in pedagogical situations. Self-regulated knowledge acquisition emerges from the nature of psychosomatic disciplines which stimulate students to be aware of what they do and how they do it, and be able to change their behavioural patterns.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Pathways in the Professional Development of Teachers

  • ISBN

    978-3-643-50153-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Lit Verlag

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku