Možnosti rozvoje pedagogické kondice v pregraduální přípravě sociálních pedagogů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63508028" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63508028 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti rozvoje pedagogické kondice v pregraduální přípravě sociálních pedagogů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá problematikou rozvoje pedagogické kondice v pregraduální přípravě studentů sociální pedagogiky na Ústavu pedagogických věd Fakulty humanitních studií Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Pedagogickou kondicí, která je výsledkem psychosomatické přípravy, je zde rozuměna schopnost autenticky a tvořivě jednat, v otevřených sociálních, v našem případě, herních situacích. Tato psychosomatická kultivace otevírá před studentem potřebu výchovy k hlasu, k řečovému a pohybovému jednání. Ve všech těchto psychosomatických disciplínách nejde jen o techniky, ale pedagog pomáhá studentovi najít jeho individuální výraz. Stěžejním cílem je podněcovat studenty, aby svým jednáním sami vytvářeli situace a objevovali tak možnosti vlastního autentického projevu. Děje se tak prostřednictvím vlastní aktivity, zkušenosti, prožitku sebereflexe, sdílené s ostatními členy skupiny, což má napomoci v kvalitnějším sebepoznání v oblasti řeči a těla, a uvědomění si toho, že jednat znamená nastavit se n
Název v anglickém jazyce
POSSIBILITIES OF DEVELOPMENT OF PEDAGOGICAL CONDITION IN
Popis výsledku anglicky
The presented paper deals with problems of development of pedagogical condition in pregradual preparation of students who study social pedagogy at the Department of Pedagogical Sciences of the Faculty of Humanities, Tomas Bata University in Zlin. Pedagogical condition, which is a result of psychosomatic preparation, is an ability to act authentically and creatively in open social, in our case game situations. This psychosomatic cultivation calls for the need of voice education, speech and motor acting of students. In all these psychosomatic disciplines not only the techniques themselves are important but the pedagogist helps the student to find his/her individual expression. The key aim is to encourage students to create situations through their actingand thus discover possibilities of their authentic manifestation. This happens through self-activity, experience, self-reflection experience shared with the other members of the group, which should help a superior self-recognition in spe
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F06%2F1571" target="_blank" >GA406/06/1571: Kognitivní a dynamické aspekty herecké (hráčské) osobnosti učitele</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IV. medzinárodná konferencia doktorandov odborov psychológia a sociálna práca
ISBN
978-80-8094-660-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Místo vydání
Nitra
Místo konání akce
Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Datum konání akce
3. 4. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—