Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vztah kognitivní a afektivní složky multikulturních kompetencí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A10016803" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:10016803 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vztah kognitivní a afektivní složky multikulturních kompetencí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkum v oblasti multikulturních kompetencí není v České republice rozšířený. Příspěvek je výsledkem výzkumu, který byl v oblasti multikulturních kompetencí realizován. Naší snahou bylo přispět k pochopení multikulturních kompetencí, jakožto významné kategorie teorie multikulturní výchovy. Cílem výzkumu bylo zmapování vztahu dvou složek multikulturních kompetencí: znalostní a postojové (emocionální). Faktory, na které jsme se z hlediska vztahu uvedených složek zaměřovali, byly věk a pohlaví. Pomocí didaktického testu a sémantického diferenciálu byla sesbírána data, jejichž analýza ukázala významné rozdíly ve vztahu znalostní a postojové složky multikulturních kompetencí v závislosti na věku.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship between cognitive and affective dimensions of multicultural competences

  • Popis výsledku anglicky

    There is not extensive research on multicultural competence in the Czech Republic. The paper is research outcome, which was realized in the multicultural competence area. Our effort was contribute to understand to multicultural competence as an importantcategory of multicultural theory. The aim of the research was relationship between cognitive and affective dimensions discovery. Age and sex were two factors that we focused on within the context of multicultural competence. Data was collected through didactic test and semantic differential. The analysis showed that there is an important different between cognitive and affective dimensions of multicultural competence depending up the age.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    49-61

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus