Assessing Multicultural Competence of Helping-Profession Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874459" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874459 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/15210960.2016.1125743" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/15210960.2016.1125743</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/15210960.2016.1125743" target="_blank" >10.1080/15210960.2016.1125743</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessing Multicultural Competence of Helping-Profession Students
Popis výsledku v původním jazyce
In this article, I focus on assessing multicultural competence of helping-profession students. The Multicultural Competence Scale of Helping-Profession Students was used for data collection. The aim of the research was to find out the level of students' multicultural competence due to the current lack of this information in Central Europe. Generally, students assess their multicultural competence on the higher level. There is a significant relationship between the students' study degree and the level of their multicultural competence. Multicultural activity was shown as an important predictor of multicultural knowledge. Also, multicultural knowledge was identified as a significant predictor of multicultural communication skills.
Název v anglickém jazyce
Assessing Multicultural Competence of Helping-Profession Students
Popis výsledku anglicky
In this article, I focus on assessing multicultural competence of helping-profession students. The Multicultural Competence Scale of Helping-Profession Students was used for data collection. The aim of the research was to find out the level of students' multicultural competence due to the current lack of this information in Central Europe. Generally, students assess their multicultural competence on the higher level. There is a significant relationship between the students' study degree and the level of their multicultural competence. Multicultural activity was shown as an important predictor of multicultural knowledge. Also, multicultural knowledge was identified as a significant predictor of multicultural communication skills.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP196" target="_blank" >GPP407/12/P196: Determinanty rozvoje multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Multicultural Perspectives
ISSN
1521-0960
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
42-47
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84960910987