Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessing Multicultural Competence of Helping-Profession Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874459" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874459 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/15210960.2016.1125743" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/15210960.2016.1125743</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/15210960.2016.1125743" target="_blank" >10.1080/15210960.2016.1125743</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessing Multicultural Competence of Helping-Profession Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article, I focus on assessing multicultural competence of helping-profession students. The Multicultural Competence Scale of Helping-Profession Students was used for data collection. The aim of the research was to find out the level of students' multicultural competence due to the current lack of this information in Central Europe. Generally, students assess their multicultural competence on the higher level. There is a significant relationship between the students' study degree and the level of their multicultural competence. Multicultural activity was shown as an important predictor of multicultural knowledge. Also, multicultural knowledge was identified as a significant predictor of multicultural communication skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessing Multicultural Competence of Helping-Profession Students

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, I focus on assessing multicultural competence of helping-profession students. The Multicultural Competence Scale of Helping-Profession Students was used for data collection. The aim of the research was to find out the level of students' multicultural competence due to the current lack of this information in Central Europe. Generally, students assess their multicultural competence on the higher level. There is a significant relationship between the students' study degree and the level of their multicultural competence. Multicultural activity was shown as an important predictor of multicultural knowledge. Also, multicultural knowledge was identified as a significant predictor of multicultural communication skills.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP196" target="_blank" >GPP407/12/P196: Determinanty rozvoje multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Multicultural Perspectives

  • ISSN

    1521-0960

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    42-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84960910987