Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871836" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871836 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Multikulturní kompetence studentů pomáhajícíh profesí
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je zaměřena na multikulturní kompetenci studentů pomáhajících profesí. Vyjasňuje terminologickou dichotomii adjektiv multikulturní a interkulturní, definuje multikulturní kompetenci a popisuje vybrané modely multikulturní kompetence. Pozornostsoustředíme především na výzkum multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí, který byl realizován v letech 2013 ? 2014. Cílem bylo odhalit determinanty multikulturní kompetence a na základě vztahů těchto determinant vytvořit model multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí. Validizačnímu procesu jsme podrobili nástroj nazvaný Dotazník multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí (MCSHPS), který na počátku čítal 58 položek. Na základě analýzy obsahu položek dvěma nezávislými odborníky jsme odstranili 9 položek. 49 položek jsme prostřednictvím explorační a konfirmační faktorové analýzy redukovali na finální verzi MCSHPS s 20 položkami. Jako determinanty rozvoje multikulturní kompetence byly určeny: multiku
Název v anglickém jazyce
Multicultural Competence of Helping Profession Students
Popis výsledku anglicky
The book is focused on multicultural competence of helping profession students. It clarifies terminological dichotomy of adjectives multicultural and intercultural, it defines multicultural competence and it describes chosen models of multicultural competence. The attention is especially focused on research on multicultural competence of helping profession students which was realized in 2013 ? 2014. The aim of the research was to discover determinants of multicultural competence and on the basis of itsrelations to create a model of multicultural competence of helping profession students. The research tool called Multicultural Competence Scale of Helping Professions Students (MCSHPS) with 58 items was validated. 9 items were deleted through content analysis by two independent experts. 49 items were reduced through exploratory and confirmatory factor analysis to 20 items MCSHPS version. As determinants of multicultural kompetence development were identified: multicultural activity, mult
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP196" target="_blank" >GPP407/12/P196: Determinanty rozvoje multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-426-2
Počet stran knihy
112
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—