Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design and Development of a Multicultural Competence Scale in Helping-Profession Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871833" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871833 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ccsenet.org/journal/index.php/ass/article/view/36583/20568" target="_blank" >http://ccsenet.org/journal/index.php/ass/article/view/36583/20568</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5539/ass.v10n9p162" target="_blank" >10.5539/ass.v10n9p162</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design and Development of a Multicultural Competence Scale in Helping-Profession Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study focuses on designing a Multicultural Competence Scale in Helping-Profession Students. The aim was to create an assessment tool of multicultural competence in students of helping professions as such a tool has been non-existent so far in the Central Europe. The scale construction was inspired by the four following instruments: CBMCS, MAKSS, MSPCCS and IIMCS. Through content validation, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis, the original 58 scales were reduced to a 20-itemfinal version of the MCSHPS, which includes scales of the following five factors: Knowledge, Understanding of terms, Activity, Awareness and Communication skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Design and Development of a Multicultural Competence Scale in Helping-Profession Students

  • Popis výsledku anglicky

    The study focuses on designing a Multicultural Competence Scale in Helping-Profession Students. The aim was to create an assessment tool of multicultural competence in students of helping professions as such a tool has been non-existent so far in the Central Europe. The scale construction was inspired by the four following instruments: CBMCS, MAKSS, MSPCCS and IIMCS. Through content validation, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis, the original 58 scales were reduced to a 20-itemfinal version of the MCSHPS, which includes scales of the following five factors: Knowledge, Understanding of terms, Activity, Awareness and Communication skills.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP196" target="_blank" >GPP407/12/P196: Determinanty rozvoje multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Asian Social Science

  • ISSN

    1911-2017

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    162-170

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus