Design and Development of a Multicultural Competence Scale in Helping-Profession Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871833" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871833 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ccsenet.org/journal/index.php/ass/article/view/36583/20568" target="_blank" >http://ccsenet.org/journal/index.php/ass/article/view/36583/20568</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5539/ass.v10n9p162" target="_blank" >10.5539/ass.v10n9p162</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design and Development of a Multicultural Competence Scale in Helping-Profession Students
Popis výsledku v původním jazyce
The study focuses on designing a Multicultural Competence Scale in Helping-Profession Students. The aim was to create an assessment tool of multicultural competence in students of helping professions as such a tool has been non-existent so far in the Central Europe. The scale construction was inspired by the four following instruments: CBMCS, MAKSS, MSPCCS and IIMCS. Through content validation, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis, the original 58 scales were reduced to a 20-itemfinal version of the MCSHPS, which includes scales of the following five factors: Knowledge, Understanding of terms, Activity, Awareness and Communication skills.
Název v anglickém jazyce
Design and Development of a Multicultural Competence Scale in Helping-Profession Students
Popis výsledku anglicky
The study focuses on designing a Multicultural Competence Scale in Helping-Profession Students. The aim was to create an assessment tool of multicultural competence in students of helping professions as such a tool has been non-existent so far in the Central Europe. The scale construction was inspired by the four following instruments: CBMCS, MAKSS, MSPCCS and IIMCS. Through content validation, exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis, the original 58 scales were reduced to a 20-itemfinal version of the MCSHPS, which includes scales of the following five factors: Knowledge, Understanding of terms, Activity, Awareness and Communication skills.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP196" target="_blank" >GPP407/12/P196: Determinanty rozvoje multikulturní kompetence studentů pomáhajících profesí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Asian Social Science
ISSN
1911-2017
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
CA - Kanada
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
162-170
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—