Storytelling as a discourse strategy in printed advertising
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865445" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43865445 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Storytelling as a discourse strategy in printed advertising
Popis výsledku v původním jazyce
This paper offers an analysis of printed advertisements that employ a discourse strategy of storytelling in their body copies. Stories are a rich source of positive imagination-enhancing material. Due to space limitations of ads, presented stories rarelycontain detailed plot-lines or developed characters. This paper maps the employment of time-sequencing, characters and location as story-telling cues. Details of their incorporation are noted and related to the types of stories and preferred advertisingstrategies.
Název v anglickém jazyce
Storytelling as a discourse strategy in printed advertising
Popis výsledku anglicky
This paper offers an analysis of printed advertisements that employ a discourse strategy of storytelling in their body copies. Stories are a rich source of positive imagination-enhancing material. Due to space limitations of ads, presented stories rarelycontain detailed plot-lines or developed characters. This paper maps the employment of time-sequencing, characters and location as story-telling cues. Details of their incorporation are noted and related to the types of stories and preferred advertisingstrategies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Theories and Practice
ISBN
978-80-7454-089-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
111-120
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Zlín
Datum konání akce
7. 9. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000299968500011