Andragogics.Multiculturality.Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F12%3A43868270" target="_blank" >RIV/70883521:28150/12:43868270 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Andragogics.Multiculturality.Education
Popis výsledku v původním jazyce
In today's world we are witness to processes arising from relations amongst the world's individual cultures. The school systems in European countries, as well as in the Czech Republic, include in their curricula preparation of children and adolescents for life in the multicultural environment as part of cross-sectional civilization themes. We believe that multicultural education should not be limited to school-attending children and adolescents, as it should be extended into adulthood in the form of multivultural education of professionals, particularly those who work with people, children, and adolescents professionally-multicultural andragogics.
Název v anglickém jazyce
Andragogics.Multiculturality.Education
Popis výsledku anglicky
In today's world we are witness to processes arising from relations amongst the world's individual cultures. The school systems in European countries, as well as in the Czech Republic, include in their curricula preparation of children and adolescents for life in the multicultural environment as part of cross-sectional civilization themes. We believe that multicultural education should not be limited to school-attending children and adolescents, as it should be extended into adulthood in the form of multivultural education of professionals, particularly those who work with people, children, and adolescents professionally-multicultural andragogics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Edukacyjne
ISSN
1233-6688
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
19/2012
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
283-298
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—