Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Causes and Consequences of Labelling Gifted Pupils at Selected Elementary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43869623" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43869623 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Causes and Consequences of Labelling Gifted Pupils at Selected Elementary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes a qualitative research analyzing causes and consequences of labelling gifted pupils. Causes and consequences were identified after an analysis of semi-structured interviews with gifted pupils, their classmates and teachers. Identified causes included certain pedagogical strategies such as excluding gifted pupil from a group of his peers, using specific names for classes, excessive media coverage of specialized classes and pupils. Labelling was further promoted by a curriculum differing in its content, processes and materials offered to gifted pupils only. Consequences of labelling included ostracism and ridiculing of gifted pupils by their classmates, rivalry and hostility. The article concludes with proposals which might help toreduce labelling.

  • Název v anglickém jazyce

    Causes and Consequences of Labelling Gifted Pupils at Selected Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes a qualitative research analyzing causes and consequences of labelling gifted pupils. Causes and consequences were identified after an analysis of semi-structured interviews with gifted pupils, their classmates and teachers. Identified causes included certain pedagogical strategies such as excluding gifted pupil from a group of his peers, using specific names for classes, excessive media coverage of specialized classes and pupils. Labelling was further promoted by a curriculum differing in its content, processes and materials offered to gifted pupils only. Consequences of labelling included ostracism and ridiculing of gifted pupils by their classmates, rivalry and hostility. The article concludes with proposals which might help toreduce labelling.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    31

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    185 - 194

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus