Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of attitudes of Czech and Englilsh teachers to multicultural subcompetences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43871835" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43871835 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/11525/1/325-344.pdf" target="_blank" >https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/11525/1/325-344.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of attitudes of Czech and Englilsh teachers to multicultural subcompetences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study is a research probe into attitudes of Czech and English teachers regarding multicultural competence. The authors delineate theoretical foundations which defi ne multicultural competence and its possible further division. The aim of the empirical part of the study is to present the results of a comparative research probe aimed at identifying the importance attributed to particular multicultural competences by Czech and English teachers. The authors use a methodological approach in the interfaceof qualitative and quantitative research strategies, namely the Q-methodology. ANOVA was used to determine differences in attitudes toward multicultural subcompetencies between Czech and English teachers. Furthermore, thePearson correlation coeffi cientwas used to analyse correlations between the groups of teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of attitudes of Czech and Englilsh teachers to multicultural subcompetences

  • Popis výsledku anglicky

    The study is a research probe into attitudes of Czech and English teachers regarding multicultural competence. The authors delineate theoretical foundations which defi ne multicultural competence and its possible further division. The aim of the empirical part of the study is to present the results of a comparative research probe aimed at identifying the importance attributed to particular multicultural competences by Czech and English teachers. The authors use a methodological approach in the interfaceof qualitative and quantitative research strategies, namely the Q-methodology. ANOVA was used to determine differences in attitudes toward multicultural subcompetencies between Czech and English teachers. Furthermore, thePearson correlation coeffi cientwas used to analyse correlations between the groups of teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Edukacyjne

  • ISSN

    1233-6688

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    28

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    325-344

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus