Comparison of attitudes of Czech and Englilsh teachers to multicultural subcompetences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F13%3A43871835" target="_blank" >RIV/70883521:28150/13:43871835 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/11525/1/325-344.pdf" target="_blank" >https://repozytorium.amu.edu.pl/jspui/bitstream/10593/11525/1/325-344.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of attitudes of Czech and Englilsh teachers to multicultural subcompetences
Popis výsledku v původním jazyce
The study is a research probe into attitudes of Czech and English teachers regarding multicultural competence. The authors delineate theoretical foundations which defi ne multicultural competence and its possible further division. The aim of the empirical part of the study is to present the results of a comparative research probe aimed at identifying the importance attributed to particular multicultural competences by Czech and English teachers. The authors use a methodological approach in the interfaceof qualitative and quantitative research strategies, namely the Q-methodology. ANOVA was used to determine differences in attitudes toward multicultural subcompetencies between Czech and English teachers. Furthermore, thePearson correlation coeffi cientwas used to analyse correlations between the groups of teachers.
Název v anglickém jazyce
Comparison of attitudes of Czech and Englilsh teachers to multicultural subcompetences
Popis výsledku anglicky
The study is a research probe into attitudes of Czech and English teachers regarding multicultural competence. The authors delineate theoretical foundations which defi ne multicultural competence and its possible further division. The aim of the empirical part of the study is to present the results of a comparative research probe aimed at identifying the importance attributed to particular multicultural competences by Czech and English teachers. The authors use a methodological approach in the interfaceof qualitative and quantitative research strategies, namely the Q-methodology. ANOVA was used to determine differences in attitudes toward multicultural subcompetencies between Czech and English teachers. Furthermore, thePearson correlation coeffi cientwas used to analyse correlations between the groups of teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Edukacyjne
ISSN
1233-6688
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
28
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
325-344
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—