Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

No prejudice-free society means no prejudice-free teachers, but better times are coming: Teachers and cultural diversity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873154" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873154 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2015-0025" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2015-0025</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2015-0025" target="_blank" >10.1515/humaff-2015-0025</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    No prejudice-free society means no prejudice-free teachers, but better times are coming: Teachers and cultural diversity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Multicultural education tends to be automatically associated with pupils but in practice it places demands on all those involved in the teaching process. Of these the most predominant role is allocated to the teacher who mediates multicultural competence. Pupil attitudes towards foreigners and cultural diversity are not only influenced by multicultural education but also by teachers' beliefs-and teachers' beliefs are largely influenced by personal opinions and attitudes. The author presents the resultsof qualitative analysis performed on the unrestricted responses of 86 Czech teacher trainees and teachers on the topic of their experiences of foreigners. The analysis indicates their personal attitudes to foreigners, foreign cultures and diversity generally, the level of reflection in relation to cultural diversity, and discusses the results in relation to the wider sociocultural context.

  • Název v anglickém jazyce

    No prejudice-free society means no prejudice-free teachers, but better times are coming: Teachers and cultural diversity

  • Popis výsledku anglicky

    Multicultural education tends to be automatically associated with pupils but in practice it places demands on all those involved in the teaching process. Of these the most predominant role is allocated to the teacher who mediates multicultural competence. Pupil attitudes towards foreigners and cultural diversity are not only influenced by multicultural education but also by teachers' beliefs-and teachers' beliefs are largely influenced by personal opinions and attitudes. The author presents the resultsof qualitative analysis performed on the unrestricted responses of 86 Czech teacher trainees and teachers on the topic of their experiences of foreigners. The analysis indicates their personal attitudes to foreigners, foreign cultures and diversity generally, the level of reflection in relation to cultural diversity, and discusses the results in relation to the wider sociocultural context.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Human Affairs

  • ISSN

    1210-3055

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    302-316

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus