Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sociokulturní handicap žáků-cizinců a profesní příprava učitelů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43933025" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43933025 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2017.05.02.05" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/soced.2017.05.02.05</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2017.05.02.05" target="_blank" >10.7441/soced.2017.05.02.05</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sociokulturní handicap žáků-cizinců a profesní příprava učitelů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládáný text prezentuje výsledky výzkumu realizovaného v rámci disertační práce. Ústředním tématem je fenomén sociokulturního handicapu žáků-cizinců (žáků s odlišným mateřským jazykem). Vycházeli jmse z odborného přesvědčení, že začleňování žáků-cizinců (žáků s odlišným mateřským jazykem) do českých škol a profesní příprava pedagogů v tomto směru je tématem stále poněkud okrajovým a to i přesto, že se v poslední době stále častěji diskutuje o rostoucí kulturní diverzitě, zvyšující se hetreogemnitě škol a zavádění proinkluzivních opatření. Cílem realizovaného výzkumu bylo analyzovat profesní přípravu učitelů ve vztahu k sociokulturnímu handicapu žáků-cizinců (žáků s odlišným mateřským jazykem).

  • Název v anglickém jazyce

    Sociocultural handicap of foreign pupils and professional qualification of teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The presented text presents the results of the research carried out within the dissertation. The central theme is the phenomenon of socio-cultural handicap of foreign pupils (pupils with a different mother tongue). It was based on the professional belief that integration of foreign pupils (pupils with a different mother tongue) into Czech schools and the professional training of teachers in this field is still somewhat marginal, even though there is a growing debate about increasing cultural diversity , increasing school hierarchy and introducing pro-active measures. The aim of the research was to analyze the professional preparation of teachers in relation to the socio-cultural handicap of foreign pupils (pupils with a different mother tongue).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální pedagogika

  • ISSN

    1805-8825

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    55-71

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus