Sociokulturní handicap žáků-cizinců a profesní příprava učitelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23420%2F17%3A43933025" target="_blank" >RIV/49777513:23420/17:43933025 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2017.05.02.05" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/soced.2017.05.02.05</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2017.05.02.05" target="_blank" >10.7441/soced.2017.05.02.05</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sociokulturní handicap žáků-cizinců a profesní příprava učitelů
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládáný text prezentuje výsledky výzkumu realizovaného v rámci disertační práce. Ústředním tématem je fenomén sociokulturního handicapu žáků-cizinců (žáků s odlišným mateřským jazykem). Vycházeli jmse z odborného přesvědčení, že začleňování žáků-cizinců (žáků s odlišným mateřským jazykem) do českých škol a profesní příprava pedagogů v tomto směru je tématem stále poněkud okrajovým a to i přesto, že se v poslední době stále častěji diskutuje o rostoucí kulturní diverzitě, zvyšující se hetreogemnitě škol a zavádění proinkluzivních opatření. Cílem realizovaného výzkumu bylo analyzovat profesní přípravu učitelů ve vztahu k sociokulturnímu handicapu žáků-cizinců (žáků s odlišným mateřským jazykem).
Název v anglickém jazyce
Sociocultural handicap of foreign pupils and professional qualification of teachers
Popis výsledku anglicky
The presented text presents the results of the research carried out within the dissertation. The central theme is the phenomenon of socio-cultural handicap of foreign pupils (pupils with a different mother tongue). It was based on the professional belief that integration of foreign pupils (pupils with a different mother tongue) into Czech schools and the professional training of teachers in this field is still somewhat marginal, even though there is a growing debate about increasing cultural diversity , increasing school hierarchy and introducing pro-active measures. The aim of the research was to analyze the professional preparation of teachers in relation to the socio-cultural handicap of foreign pupils (pupils with a different mother tongue).
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
55-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—