Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F08%3A10220374" target="_blank" >RIV/61989592:15410/08:10220374 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie prezentuje teoretické i praktické poznatky související s výukou žáků s odlišným mateřským jazykem, dále výsledky relevantních výzkumných šetření. Pozornost je věnována demografickým a legislativním souvislostem, teoretickým modelům vzdělávánížáků s odlišným mateřským jazykem i praktickým zkušenostem z České republiky i zahraničí. Na příkladu PdF UP v Olomouci jsou vymezeny předměty, ve kterých mohou zejména studenti učitelských oborů načerpat související poznatky. Kvantitativní výzkum zjišťoval názory učitelů českých základních a středních škol na obsah jejich pregraduální a postgraduální přípravy směřující k výuce žáků s odlišným mateřským jazykem. Kvalitativní výzkum sleduje prototypy pojmů u žáků s odlišným mateřským jazykem, zaměřuje sena jejich odlišnost od žáků z většinové populace, dále sleduje podobu dialogu, který vede s takovým žákem učitel.
Název v anglickém jazyce
The instruction of pupil with a different mother tongue from the point of view of the teacher's preparation
Popis výsledku anglicky
The monograph presents theoretical as well as practical findings associated with the instruction of pupils with a different mother tongue along with the results of relevant research. The attention is paid to demographic and legislative relations, theoretical models of educating pupils with a different mother tongue as well as to practical experience from Czech Republic and from abroad. Using the example of the Pedagogical Faculty of the Palacky University in Olomouc there are specified subjects in whichstudents of teacher specializations can gain related knowledge. The quantitative research was monitoring opinions of czech teachers at elementary and secondary schools on the contents of pregraduate and postgraduate preparation leading to the educationof pupils with a different mother tongue. The qualitative research observes the prototypes of terms with pupils with a different mother tongue, it concentrates on their difference from the majority population pupils and it also views the
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP053" target="_blank" >GP406/07/P053: Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-2162-9
Počet stran knihy
116
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—