Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F08%3A10220374" target="_blank" >RIV/61989592:15410/08:10220374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Monografie prezentuje teoretické i praktické poznatky související s výukou žáků s odlišným mateřským jazykem, dále výsledky relevantních výzkumných šetření. Pozornost je věnována demografickým a legislativním souvislostem, teoretickým modelům vzdělávánížáků s odlišným mateřským jazykem i praktickým zkušenostem z České republiky i zahraničí. Na příkladu PdF UP v Olomouci jsou vymezeny předměty, ve kterých mohou zejména studenti učitelských oborů načerpat související poznatky. Kvantitativní výzkum zjišťoval názory učitelů českých základních a středních škol na obsah jejich pregraduální a postgraduální přípravy směřující k výuce žáků s odlišným mateřským jazykem. Kvalitativní výzkum sleduje prototypy pojmů u žáků s odlišným mateřským jazykem, zaměřuje sena jejich odlišnost od žáků z většinové populace, dále sleduje podobu dialogu, který vede s takovým žákem učitel.

  • Název v anglickém jazyce

    The instruction of pupil with a different mother tongue from the point of view of the teacher's preparation

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph presents theoretical as well as practical findings associated with the instruction of pupils with a different mother tongue along with the results of relevant research. The attention is paid to demographic and legislative relations, theoretical models of educating pupils with a different mother tongue as well as to practical experience from Czech Republic and from abroad. Using the example of the Pedagogical Faculty of the Palacky University in Olomouc there are specified subjects in whichstudents of teacher specializations can gain related knowledge. The quantitative research was monitoring opinions of czech teachers at elementary and secondary schools on the contents of pregraduate and postgraduate preparation leading to the educationof pupils with a different mother tongue. The qualitative research observes the prototypes of terms with pupils with a different mother tongue, it concentrates on their difference from the majority population pupils and it also views the

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP053" target="_blank" >GP406/07/P053: Výuka žáka s odlišným mateřským jazykem z hlediska přípravy učitele</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-2162-9

  • Počet stran knihy

    116

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy