Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žák s odlišným mateřským jazykem jako žák se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F24%3A39922744" target="_blank" >RIV/00216275:25210/24:39922744 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://eduo.osu.cz/server/api/core/bitstreams/66dc79ee-57bd-49d4-b62f-8c01d4dfb67a/content" target="_blank" >https://eduo.osu.cz/server/api/core/bitstreams/66dc79ee-57bd-49d4-b62f-8c01d4dfb67a/content</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Žák s odlišným mateřským jazykem jako žák se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku bude pojednat o praxi při realizaci vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základních školách, jakožto žáků se speciálními vzdělávacími potřebami s důrazem na to, že se jedná o žáky nejen s jazykovou bariérou, ale především se socio-kulturním znevýhodněním. Díky geopolitickým událostem, globalizovaností (smíšená partnerství, ekonomické důvody) jejich počet na základních školách stále narůstá a školy, vedení i samotní učitelé stejně tak jako odborní pracovníci školních poradenských pracovišť a školních poradenských zařízení se musí ve své praxi s touto relativně novou problematikou neustále potýkat. V rámci příspěvku se tedy budeme zabývat opatřeními, která byla přijata na národní úrovni, stejně tak jako analýzou vzdělávacích potřeb žáků s odlišným mateřským jazykem příp. realizací vybraných podpůrných opatření při jejich vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    A PUPIL WITH A DIFFERENT MOTHER TONGUE AS A PUPIL WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS IN PRIMARY SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper will be to discuss the current practice in the implementation of the education of pupils with a different mother tongue in primary schools as pupils with special educational needs, with emphasis on the fact that these are pupils not only with a language barrier, but mainly with socio-cultural disadvantages. Due to geopolitical events, globalisation (mixed partnerships, economic reasons), their number in primary schools is constantly increasing and schools, management and teachers themselves as well as school counselling and guidance professionals have to constantly deal with this relatively new issue in their practice. In this paper we will therefore look at the measures that have been adopted at national level, as 40 well as at the analysis of the educational needs of pupils with a different mother tongue and the implementation of selected support measures in their education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Teorie a praxe v soudobé speciální pedagogice : sborník z konference s mezinárodní účastí

  • ISBN

    978-80-7599-467-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    40-48

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    15. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku