Proč se chci stát učitelkou v mateřské škole? Pohled kvalitativního výzkumu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871659" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871659 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1873/1496" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1873/1496</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-4-510" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-4-510</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proč se chci stát učitelkou v mateřské škole? Pohled kvalitativního výzkumu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek referuje o výzkumu motivů volby profese učitelky mateřské školy. Vzorek se skládá z 29 studentek bakalářského studia učitelství v mateřské škole na jedné moravské univerzitě. Výzkumnou metodou bylo tematické psaní o motivech, proč se studentkychtějí stát učitelkami v mateřské škole, jaké byly okolnosti jejich rozhodnutí a též o tom, jaké je jejich pojetí dítěte a dětství a koncepce činnosti učitelky mateřské školy. Tematické psaní bylo zadáno dvakrát, v prvním a třetím semestru studia. Textybyly analyzovány s cílem hledat odpovědi na výzkumné otázky. Výsledky ukazují, že rozhodnutí stát se učitelkou v mateřské škole je výsledkem předcházejících složitých interakcí mezi osobnostními charakteristikami subjektu a externími faktory, jejichž vliv však subjekt nepřijímá pasivně, ale filtruje je přes své dosavadní postoje a přesvědčení. U participantek se ukázaly dva významné osobnostní faktory ? feminita a emocionalita. Pokud jde o externí determinanty, silným faktorem bylo prost
Název v anglickém jazyce
Why do I want to become a preschool teacher? The perspective of qualitative research
Popis výsledku anglicky
Paper reports on research themes elections teachers or parent school. The sample consists of 29 students of bachelor study programs for teachers in kindergarten on a Moravian University. The research method was thematic writing about themes, why studentswant to become a kindergarten teacher, what were the circumstances of their decisions and also about what is their conception of the child and childhood concept and activities teachers kindergarten. Thematic writing was entered twice in the first and third semester study. The texts were analyzed in order to seek answers to the research questions. results show that the decision to become a teacher in kindergarten is the result of the previous complex interactions between personality characteristics andsubject to external factors, However, the influence of which the body does not passively, but goes through their current attitudes and beliefs. For participatients proved two important personality factors - femininity and emotionality. As
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
25
Strana od-do
510-534
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—