Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proč se chci stát učitelkou v mateřské škole? Pohled kvalitativního výzkumu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43871659" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43871659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1873/1496" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1873/1496</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-4-510" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-4-510</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proč se chci stát učitelkou v mateřské škole? Pohled kvalitativního výzkumu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek referuje o výzkumu motivů volby profese učitelky mateřské školy. Vzorek se skládá z 29 studentek bakalářského studia učitelství v mateřské škole na jedné moravské univerzitě. Výzkumnou metodou bylo tematické psaní o motivech, proč se studentkychtějí stát učitelkami v mateřské škole, jaké byly okolnosti jejich rozhodnutí a též o tom, jaké je jejich pojetí dítěte a dětství a koncepce činnosti učitelky mateřské školy. Tematické psaní bylo zadáno dvakrát, v prvním a třetím semestru studia. Textybyly analyzovány s cílem hledat odpovědi na výzkumné otázky. Výsledky ukazují, že rozhodnutí stát se učitelkou v mateřské škole je výsledkem předcházejících složitých interakcí mezi osobnostními charakteristikami subjektu a externími faktory, jejichž vliv však subjekt nepřijímá pasivně, ale filtruje je přes své dosavadní postoje a přesvědčení. U participantek se ukázaly dva významné osobnostní faktory ? feminita a emocionalita. Pokud jde o externí determinanty, silným faktorem bylo prost

  • Název v anglickém jazyce

    Why do I want to become a preschool teacher? The perspective of qualitative research

  • Popis výsledku anglicky

    Paper reports on research themes elections teachers or parent school. The sample consists of 29 students of bachelor study programs for teachers in kindergarten on a Moravian University. The research method was thematic writing about themes, why studentswant to become a kindergarten teacher, what were the circumstances of their decisions and also about what is their conception of the child and childhood concept and activities teachers kindergarten. Thematic writing was entered twice in the first and third semester study. The texts were analyzed in order to seek answers to the research questions. results show that the decision to become a teacher in kindergarten is the result of the previous complex interactions between personality characteristics andsubject to external factors, However, the influence of which the body does not passively, but goes through their current attitudes and beliefs. For participatients proved two important personality factors - femininity and emotionality. As

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    510-534

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus