Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogical Condition at Undergraduate Teacher Preparation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872148" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedagogical Condition at Undergraduate Teacher Preparation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Within the academic preparation of future teachers we quite often notice that the students expect pedagogical or didactic disciplines to give them practical advice and guidelines for their teaching, which is logical. However, every experienced pedagogueknows how much unrealistic such expectations are. The study of pedagogical sciences offers information basis, but its knowledge does not guarantee pedagogical mastery to any teacher. Our aim is to enrich the existing form of pedagogical programmes by adding a new dimension of personality development, which we want to achieve through psychosomatic disciplines. Completing this kind of preparation should enable the students to develop the so-called pedagogical condition. Graduates in Teaching Training programmes should then be not only academically educated professionals, but also authentic, self-reflecting personalities, capable of taking responsibility for their action.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical Condition at Undergraduate Teacher Preparation

  • Popis výsledku anglicky

    Within the academic preparation of future teachers we quite often notice that the students expect pedagogical or didactic disciplines to give them practical advice and guidelines for their teaching, which is logical. However, every experienced pedagogueknows how much unrealistic such expectations are. The study of pedagogical sciences offers information basis, but its knowledge does not guarantee pedagogical mastery to any teacher. Our aim is to enrich the existing form of pedagogical programmes by adding a new dimension of personality development, which we want to achieve through psychosomatic disciplines. Completing this kind of preparation should enable the students to develop the so-called pedagogical condition. Graduates in Teaching Training programmes should then be not only academically educated professionals, but also authentic, self-reflecting personalities, capable of taking responsibility for their action.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    152-165

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus