Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané soft skills kompetence akademických pracovníků a pracovnic podporující pregraduální přípravu budoucích učitelů a učitelek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43924619" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43924619 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané soft skills kompetence akademických pracovníků a pracovnic podporující pregraduální přípravu budoucích učitelů a učitelek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem tohoto příspěvku je poukázat na rozvíjení soft skills budoucích učitelů v prostředí středního odborného školství skrze akademické pracovníky na jednotlivých pracovištích. Učitelé působící na středních odborných školách přichází z řady různých oborů a přístup akademických pracovníků ovlivní i jejich následný pedagogický styl. Proto je více než užitečné sledovat a rozvíjet soft skills kompetence všech akademických pracovníků (nejen těch na pedagogických fakultách), protože i ti připravují budoucí učitele na své povolání. Na základě zpracovaných kompetenčních modelů akademických pracovníků Mendelovy univerzity v Brně jsme vybrali konkrétní soft skills kompetence, u kterých vnímáme, že by je akademičtí pracovníci v kontaktu se studenty měli používat. Na základě učení nápodobou se jedná o rozvoj kompetencí, které budoucí učitelé mohou následně využít i při výkonu svého povolání.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected soft skills competences of academic employees supporting the pregraduate training of future teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this contribution was to point out the development of soft skills of future teachers in the environment of secondary vocational education. These teachers come from a number of different disciplines, and the approach of the academic staff will also influence their subsequent teaching style. Therefore, it is more than useful to monitor and develop the soft skills competencies of all academic staff (not only those at the faculties of education), because they also prepare future teachers for their profession. Based on the processed competency models of academic staff at Mendel University in Brno, we have selected specific soft skills competencies that we feel should be used by academic staff in contact with students. Based on learning by imitation, this is the development of competencies that future teachers can subsequently use in the performance of their profession.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Didakticko-odborové súvislosti pregraduálnej prípravy II.: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Kuchárska kniha pre život

  • ISBN

    978-80-8222-048-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    34-39

  • Název nakladatele

    Vysoká škola DTI

  • Místo vydání

    Dubnica nad Váhom

  • Místo konání akce

    Dubnica nad Váhom

  • Datum konání akce

    17. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku