Vybrané soft skills kompetence akademických pracovníků a pracovnic podporující pregraduální přípravu budoucích učitelů a učitelek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F23%3A43924619" target="_blank" >RIV/62156489:43670/23:43924619 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané soft skills kompetence akademických pracovníků a pracovnic podporující pregraduální přípravu budoucích učitelů a učitelek
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem tohoto příspěvku je poukázat na rozvíjení soft skills budoucích učitelů v prostředí středního odborného školství skrze akademické pracovníky na jednotlivých pracovištích. Učitelé působící na středních odborných školách přichází z řady různých oborů a přístup akademických pracovníků ovlivní i jejich následný pedagogický styl. Proto je více než užitečné sledovat a rozvíjet soft skills kompetence všech akademických pracovníků (nejen těch na pedagogických fakultách), protože i ti připravují budoucí učitele na své povolání. Na základě zpracovaných kompetenčních modelů akademických pracovníků Mendelovy univerzity v Brně jsme vybrali konkrétní soft skills kompetence, u kterých vnímáme, že by je akademičtí pracovníci v kontaktu se studenty měli používat. Na základě učení nápodobou se jedná o rozvoj kompetencí, které budoucí učitelé mohou následně využít i při výkonu svého povolání.
Název v anglickém jazyce
Selected soft skills competences of academic employees supporting the pregraduate training of future teachers
Popis výsledku anglicky
The aim of this contribution was to point out the development of soft skills of future teachers in the environment of secondary vocational education. These teachers come from a number of different disciplines, and the approach of the academic staff will also influence their subsequent teaching style. Therefore, it is more than useful to monitor and develop the soft skills competencies of all academic staff (not only those at the faculties of education), because they also prepare future teachers for their profession. Based on the processed competency models of academic staff at Mendel University in Brno, we have selected specific soft skills competencies that we feel should be used by academic staff in contact with students. Based on learning by imitation, this is the development of competencies that future teachers can subsequently use in the performance of their profession.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Didakticko-odborové súvislosti pregraduálnej prípravy II.: Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie Kuchárska kniha pre život
ISBN
978-80-8222-048-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
34-39
Název nakladatele
Vysoká škola DTI
Místo vydání
Dubnica nad Váhom
Místo konání akce
Dubnica nad Váhom
Datum konání akce
17. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—