Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vysokoškolská pedagogika v podmínkách Mendelovy univerzity v Brně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A00192146" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:00192146 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vysokoškolská pedagogika v podmínkách Mendelovy univerzity v Brně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vysokoškolský učitel na začátku své profesní dráhy musí být vybaven nejen vědomostmi a dovednostmi vyplývajícími z jeho vysokoškolského vzdělání a následné vědecko-výzkumné specializace, ale také pedagogickými. Pedagogická činnost vysokoškolského učiteleje chápána jako jeho stěžejní aktivita. K tomu, aby mohl akademický pracovník efektivně vést výukový proces, musí být dobře vybaven pedagogickými kompetencemi. Příspěvek se zabývá problematikou vysokoškolské pedagogiky. Pozornost je věnována historii vzniku této vědní disciplíny, vymezení základních pojmů, jsou diskutovány otázky profese vysokoškolského učitele. Stěžejní část příspěvku je věnována pedagogicko-psychologické přípravě vysokoškolských učitelů na Mendelově univerzitě v Brně (MENDELU) od roku 1983 až po současnost. V závěru příspěvku je popsána realizační a hodnotící fáze vzdělávací akce určená začínajícím akademickým pracovníků MENDELU.

  • Název v anglickém jazyce

    UNIVERSITY PEDAGOGY IN TERMS MENDEL UNIVERSITY IN BRNO

  • Popis výsledku anglicky

    University teacher at the beginning of his career must be equipped not only with the knowledge and skills resulting from his university education and subsequent specialization of scientific research, but also educational. Educational activities of university teachers, is seen as its core activity. In order to effectively lead the academic staff teaching process must be well equipped with pedagogical competencies. The paper deals with a university education. Attention is devoted to the history of this discipline, the definition of basic concepts, discusses the issues of university teaching profession. The central part of the paper is devoted to pedagogical and psychological training of university teachers at the Mendel University in Brno (MENDELU) from1983 to the present. In conclusion, the paper is described implementation and evaluation phases of the educational event for novice academic staff MENDELU.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Celoživotní vzdělávání v podmínkách EU

  • ISBN

    978-80-210-5872-9

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    123-138

  • Počet stran knihy

    278

  • Název nakladatele

    Pro Mendelovu univerzitu v Brně vydalo Nakladatelství Masarykovy univerzity

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly