Vysokoškolská pedagogika v podmínkách Mendelovy univerzity v Brně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A00192146" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:00192146 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vysokoškolská pedagogika v podmínkách Mendelovy univerzity v Brně
Popis výsledku v původním jazyce
Vysokoškolský učitel na začátku své profesní dráhy musí být vybaven nejen vědomostmi a dovednostmi vyplývajícími z jeho vysokoškolského vzdělání a následné vědecko-výzkumné specializace, ale také pedagogickými. Pedagogická činnost vysokoškolského učiteleje chápána jako jeho stěžejní aktivita. K tomu, aby mohl akademický pracovník efektivně vést výukový proces, musí být dobře vybaven pedagogickými kompetencemi. Příspěvek se zabývá problematikou vysokoškolské pedagogiky. Pozornost je věnována historii vzniku této vědní disciplíny, vymezení základních pojmů, jsou diskutovány otázky profese vysokoškolského učitele. Stěžejní část příspěvku je věnována pedagogicko-psychologické přípravě vysokoškolských učitelů na Mendelově univerzitě v Brně (MENDELU) od roku 1983 až po současnost. V závěru příspěvku je popsána realizační a hodnotící fáze vzdělávací akce určená začínajícím akademickým pracovníků MENDELU.
Název v anglickém jazyce
UNIVERSITY PEDAGOGY IN TERMS MENDEL UNIVERSITY IN BRNO
Popis výsledku anglicky
University teacher at the beginning of his career must be equipped not only with the knowledge and skills resulting from his university education and subsequent specialization of scientific research, but also educational. Educational activities of university teachers, is seen as its core activity. In order to effectively lead the academic staff teaching process must be well equipped with pedagogical competencies. The paper deals with a university education. Attention is devoted to the history of this discipline, the definition of basic concepts, discusses the issues of university teaching profession. The central part of the paper is devoted to pedagogical and psychological training of university teachers at the Mendel University in Brno (MENDELU) from1983 to the present. In conclusion, the paper is described implementation and evaluation phases of the educational event for novice academic staff MENDELU.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Celoživotní vzdělávání v podmínkách EU
ISBN
978-80-210-5872-9
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
123-138
Počet stran knihy
278
Název nakladatele
Pro Mendelovu univerzitu v Brně vydalo Nakladatelství Masarykovy univerzity
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—